דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / לשם מה כנפיים למלאכים?

לשם מה כנפיים למלאכים?

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת ויקרא, סעיף קל"ה: ז' רקיעים הם למעלה, בכל אחד כוכבים ומזלות, שמשים המשמשים בכל רקיע ורקיע. ובכל הרקיעים יש מרכבות אלו על אלו, לקבל עליהם עול מלכות אדונם. ובכל הרקיעים יש מרכבות ושמשים משונים זה מזה, אלו על אלו, מהם בשש כנפיים ומהם בארבע כנפיים. מהם בד' פנים, ומהם בב' פנים, ומהם בפנים א'. מהם אש לוהט, מהם מים, מהם רוח. כמ"ש, עושה מלאכיו רוחות משרתיו אש לוהט.

"מלאכים" נקראים כוחות בדרגות דומם, צומח וחי ביחס לאדם. בעולם הזה האדם קיים בתוך הטבע של דומם, צומח וחי, היוצרים עבורו סביבה הכרחית. בדיוק כך גם בעולם הרוחני, בין הכוחות של הנשמה שלנו, חוץ מדרגת האדם, ישנם כל מיני כוחות בדרגות דומם, צומח וחי, הנקראים  "מלאכים".

בעזרת הכוחות האלה אני מעצב את היחס שלי לבורא, אני רוצה לכוון את עצמי אליו, למצוא את הקשר איתו. בזכותם הנשמה שלי קיימת, זו הסביבה שלה. כך אני מתקדם.

מלאכים הם כוחות הנפש של האדם, אותם הוא מארגן בדיוק כמו בעולם הזה, בכדי להתקיים בנשמה שלו. הוא מכוון את כל הכוחות האלה אל הבורא ונכנס למגע עימו. אין להם חופש בחירה ומציאות בפני עצמם. הם דומים לכוחות הטבע שלנו, כוחות משיכה, כוחות של שיתוף פעולה הדדיים בין מולקולות ואטומים, בין גופים גדולים וקטנים. כל אלו נקראים מלאכים.

אל תדמיינו לעצמכם מלאכים עם כנפיים, המעופפים באוויר! הכנפיים שעליהם מספר הזוהר, הם כיסויים, מסכים, שאותם הם מביאים לאדם. בעזרת הכוחות האלה האדם משיג מימוש עצמי, ואז יש ברשותו את כוח המסך, זה מכונה "מלאך עם כנפיים".

אך היחס שלנו אליהם צריך להיות כמו היחס אל הטבע של העולם הזה. כל מה שסובב אותי בעולם הזה, חוץ מבני אדם, שאר הכוחות הם מלאכים. למעשה, אני תמיד רוצה לארגן אותם כך, שיהיה לי נוח. אותו הדבר גם ברוחניות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
כולם מסביב מלאכים
התבלבלתי במלאכים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest