דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרכוש את מה שאי אפשר לאבד

לרכוש את מה שאי אפשר לאבד

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 2

שאלה: באחד משיעורי הבוקר אמרת שאנחנו צריכים להסתכל על החיים מנקודת מבט שונה. אלו קומבינציות או צורות תפיסה נחוצות לנו, כדי להרגיש ולתפוס את החיים האלה אחרת?

תשובתי: המבט שלנו על העולם צריך להיות פרגמטי ופשוט: אנחנו נמצאים כאן כדי לחיות, ולא כדאי להשקיע בו יותר מכך. האדם אינו לוקח איתו את העולם הזה.

אני יכול לומר בביטחון גמור, שכל מה שקיים אצלנו מעל לנחוץ לקיום החיים הרגילים, ייעלם מאיתנו בדרך זו או אחרת. נכנסנו עכשיו לכזאת צורת חיים, שמחייבת אותנו להימצא באיזון עם הטבע. לכן האדם ייאלץ להיפרד מהדברים שאינם הכרחיים. החוק שמתגלה עכשיו, חוק ההידמות וההשתוות לטבע, יחייב אותנו בצורה כזאת.

בטוב או ברע, הטבע יביא אותנו להשתוות בינינו, כך שלכולם יהיה את כל הדרוש לקיום. אם נשיג את השוויון בדרך הטובה, אז נגיע מהר לרוחניות ונמלא את עצמנו בקלות בכל טוב. אך אם כל העולם לא יתקדם לזה בעצמו, הטבע יביא אותנו לכך בדרך אכזרית. המשברים השונים שמתגלים מדגימים לנו את ההשפעה הזאת. לכן, ככל שנלמד יותר ונתכלל הדדית ברצונות שלנו, כך נתקרב מהר יותר ליישום החוק הזה בדרך חיובית.

חכמת הקבלה אינה קוראת לנו להיפטר מכל הרכוש ולחיות בצניעות. להיפך, היא מלמדת אותנו להשיג תחילה את החיים הרוחניים, שהם טובים עוד יותר. ורק אז, באותה המידה שבה תרכוש את המילוי הרוחני, אתה באופן אוטומטי משאיר בעולם הגשמי רק את מה שנחוץ לך.

המילוי הרוחני ייתן לך כזה סיפוק, שבעל כורחך תפסיק לשים לב לדברים שאפשר להסתדר בלעדיהם בחיים בעולם הגשמי. וזוהי בעצם הגישה הנכונה ליחס החדש כלפי עצמי, כלפי החברה, כלפי האקולוגיה.

אך אם לא נגיע למילוי הרוחני, אז האיזון עם הטבע, שמוכרח להתגלות, ייקח מאיתנו את כל המותרות בכוח, בדרך של מלחמות ואסונות, ונישאר קירחים מכאן ומכאן. אז בואו נרוויח כפליים!

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לידה לתוך עולם חדש
משכורת מהאור העליון
כמו כלב ברצועה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest