דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראות את העולם מתוקן

לראות את העולם מתוקן

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 2.

שאלה: לאחר החזרה מסוצ'י קיים פחד להידבק לאותם החברים שלא היו כאן, כדי לא לספוג מהם "וירוסים" של העולם החיצוני. איך אפשר להתגבר על המרחק הזה ולא לרומם את עצמי על כך שהייתי בסוצ'י, והם לא?

תשובתי: כאשר אני מקיף במבט חיצוני את כולם, אני רואה שקבוצת סוצ'י הרבה יותר גבוהה, מלוכדת, מוארת, מאשר אותם החברים שלא היו כאן.

ודאי, שאני לא יכול להידבק אליהם לאחר סוצ'י. מצד שני, הבורא נותן לי את המצב הזה! הוא נותן לי את המראה הזה. אבל למעשה צריך להסתכל על הקבוצה כמו רבי יוסי בן קסמא, שבהיותו מקובל גדול ראה בתוך התלמידים שלו, שעדיין היו בינוניים, את מצבם העתידי.

העתיד, הוא בעצם קבוע, כלומר אתה יכול אפילו עכשיו לראות את כל העולם כמתוקן. כל המצבים האלה קיימים בעולם הרוחני! פשוט הם מודגמים לנו לפי הסדר במידת היכולת שלנו להבחין בהם. לכן נאמר: "עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו".

הייתי משתדל להביט על הקבוצה שנמצאת לפניי, כעל קבוצה יותר גבוהה מאשר בסוצ'י. מפני שבסוצ'י אני ראיתי קבוצה מתקדמת בהתאם לנתונים שלי, ואילו כאן אני רואה קבוצה לא מתוקנת בהתאם לאותם הנתונים.

כי "כל הפוסל במומו פוסל". ולכן אני צריך להתאמץ ולראות אותם יותר גבוהים מאלה שהיו בסוצ'י, ולהידבק בהם בכל נפש לאותו המצב שאני אגלה בהם כמצב יותר גבוה.

אז תיפתח אצלי אפשרות חדשה, אבל זוהי כבר מדרגה רצינית הבאה, כאשר כל האגו שאותו אני מגלה אצל החברים שלי, אני מתקן ביחס שלי אליהם. אני לא רואה את האגו הזה, אני כבר רואה אותו מתוקן.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להתמוסס בחברים
היסוד של הסולם הרוחני
החיבור תמיד מנצח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest