דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראות את העולם דרך אחרים

לראות את העולם דרך אחרים

שאלה: איך על האדם להבין שמה שהוא רואה בעולם, זו תוצאה של השקפת עולם מקולקלת שלו, של תכונות לא מתוקנות?

תשובתי: זה לא פשוט. אם האדם כל הזמן מבקר את עצמו, כלומר עוסק בניתוח עצמי ובבדיקה עצמית, משתדל להיות אובייקטיבי, אז הוא מבין במה מסתכמת התגובה שלו. אם אדם נמצא בחברה נכונה שכל הזמן מראה דוגמה ליחס כזה של כל אחד כלפי עצמו, אז הוא יכול לכוון את עצמו לתפיסת מציאות שבה הוא יבחין בבירור: אני מרגיש את זה בתוך האגואיזם שלי שחייב כל הזמן להעלות, לתקן. באופן כזה הוא יתחיל לראות את העולם שונה.

שאלה: אפשר ללמד את זה?

תשובתי: כן. אבל הכול מאוד לא פשוט. אף אחד בעיקרון לא עוסק בזה מפני שזו לא עבודה רגילה של האדם על עצמו כאשר הוא רוכש הרגלים, מקצוע אלא כיוון מדויק כדי לקבל מבט חדש על העולם.

ומבט חדש על העולם, זה כבר מצב לגמרי אחר של האדם, מה שנקרא תכונת השפעה ואהבה כלפי אחרים, צריכים לשנות את עצמנו. זו שיטת שינוי אחרת לגמרי, לא רכישת מיומנות, לא שינוי עצמי בהשפעה של תרגילים רגילים ולימודים, אלא תרגילים ולימודים מיוחדים מאוד, שיכולים להביא את האדם לכך שהוא יתחיל לראות את העולם דרך אחרים, כלומר, כפי שרואים אותו אחרים.

הערה: כלומר, האחרים מהווים עבורו כביכול מראה של עצמו. בעיקרון, זה היה פותר את כל הבעיות שלנו. תתאר לעצמך שלאנשים לא היו טענות כלפי אף אחד, לא בין בני הזוג, לא בין מדינות, אז היינו עוסקים רק בתיקון של עצמנו, ולא של אחרים.

תגובתי: נכון מאוד.

שאלה: אבל זה אפשרי רק בסביבה טובה שמבינה ומטפחת את העיקרון הזה. בכל זאת לאדם צריכות להיות נטיות לזה?

תשובתי: כן, אבל לא אצל כולם. בכל דור יש מעט מאוד אנשים כאלה.

שאלה: האם זה לא משהו מולד? או שאפשר ללמד את זה כל אדם, אם ישנה סביבה מתאימה?

תשובתי: בעיקרון, כן. אבל בכל זאת ישנם אנשים, שנולדים עםם נטייה לשנות את עצמם ולראות את העולם כביכול דרך אחרים. לשם כך האדם צריך לעלות למעלה מהאגואיזם שלו, לרכוש את תכונת אהבה וקשר עם הסובבים. מה גם שעם סביבה מסוימת חיובית. רק באופן כזה הוא יוכל לראות את העולם אחר לגמרי, לא דרך  ה"אני" האגואיסטי שלו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 07.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest