דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / לראות את העולם בראייה חדשה

לראות את העולם בראייה חדשה

בספר הזוהר מסופר כיצד מחבריו, תלמידי רבי שמעון, התאספו לפני השיעורים שבהם הם גילו בכל פעם עומק חדש של הבריאה ותיארו זאת בספר זה.

לפני שכיוונו את עצמם בצורה נכונה לשיעור, הם הרגישו ביניהם שנאה עצומה כל כך שהיו מוכנים להרוג זה את זה. האגו שלהם היה גדול עד כדי כך. עלינו ללמוד מהם כיצד לבנות מחדש את הקשרים בינינו, לפחות באותה מגמה, לפי אותה מערכת. כלומר לבנות קומה נוספת מעלינו, "על כל פשעים תכסה אהבה". הפשעים, החטאים נשארים, ומעליהם נוצר הקשר בינינו. באופן כזה נתקיים בו-זמנית בשני העולמות: בעולם שלנו ובעולם הרוחני.

בכך שאנחנו מנסים לכוון את עצמנו זה לזה בעשירייה, אנחנו מעוררים ומזמינים השפעה הדרגתית של האור המקיף עלינו, שבעזרתו עלינו לבנות בכל עשירייה קומה שנייה. עלינו לדרוש זאת מהבורא, לעשות כל דבר שתלוי בנו בדרגה שלנו: להתפלל, לצעוק, לבקש ממנו, ואז נצליח. נתחיל להרגיש שאנחנו מתעלים מעל הידע והדעת שלנו, מעל הבנת העולם, ומתחילים להסתכל עליו בראייה אחרת, "סינטטית", כאשר למרות הקומה האגואיסטית הראשונה שלנו, אנחנו יכולים לראות את הכול מקושר בצורה גלובלית לחלוטין.

אז נעלמות כל הבעיות והניגודים. להיפך, הם מתחילים להשלים זה את זה, זוהי מערכת רוחנית של קשר. דווקא אותה עלינו ללמוד. אנחנו עוסקים בזה בעשיריות ובלימוד שלנו. זו מטרת הלימודים שלנו, בעודנו נמצאים בעולם הזה ומתוך חזרה למצב הגשמי שוב ושוב, נשחזר ונקים מחדש את הקשר בינינו, שמכסה על הפערים וחילוקי הדעות, שיישארו ויגדלו בינינו יותר ויותר. כך זה פועל.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 06.2.2019

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest