דף הבית / אהבה / לראות את הסביבה בעיניים של אהבה

לראות את הסביבה בעיניים של אהבה

מתוך איגרת נ' של בעל הסולם:

"הנה הראש של העתיד הנעים המקוה לנו בעזרתו ית' מתקרב אלינו. ועל כן אני חושק ומתגעגע מאוד שתמצאו בסמוך לי בגוף ונפש. (דהיינו, שתתקרבו אתם אלי, ולא אני אליכם, שזהו מן הנמנע וגם ללא תועלת וד"ל).

והנני להתנצל עתה, אשר בתשרי העבר, היה עת רצון גדול מאד, אך לא הייתם בסמוך אלי באותו הזמן…ומובן מעצמו הצער שהיה לי במשך כל השנה שעברה בגלל זה.

וסבת הדבר היא, הגאות והישות שהתגנב בכם, וכמדתה שנאת החנם ביניכם… וברור הוא כי אם אתם שונאים לאחד מבני החבורה, סימן מובהק הוא שגם איתי אינכם באהבה גמורה."

המילים האלה כתובות לפי חוק האהבה, חוק הדבקות: כמו במשפחה, איפה שאין קטנים ואין גדולים, אלא חוק האהבה הזה קושר את כולם יחד ושווה לכולם. ולכן, כל אחד צריך להתעלות מעל לביקורת שלו, לפי "כל הפוסל במומו פוסל". בעיניים של האהבה אף אחד לא ייראה פחוּת מהאחרים. אם אתה מתקשר לפי חוק האהבה ב"למעלה מהדעת", אז אתה תוכל להתקשר בצורה נכונה עם כולם בשווה.

אם בין החברים בקבוצה ישנם הבדלים כלשהם, אז זה סימן של פגם.

ישנם עיתים לטובה ועיתים לרעה, יותר נוחים ופחות נוחים. ואף על פי שמצד אחד, המקובלים נמצאים למעלה מהזמן, תנועה ומקום, ועוברים תקופות לפי הזמן הפרטי שלהם, אבל גם תקופות הזמן הכלליות משפיעות. ולכן יכולות להיות תקופות כלליות גם לטובה וגם לרעה.

ישנן תקופות של התעוררות כללית מלמעלה או זמנים שבהם קל יותר להתעורר מלמטה. לכן צריך להשתדל לא לפספס כאלה הזדמנויות שנותנים מלמעלה: לחבר לאיתערותא דלעילא את האיתערותא דלתתא. אחרת זה ייראה כזלזול.

בהתקרבות ישנם שני כיוונים – התקרבות של כל אחד לכל החברים, ללא שום הבדל, והתקרבות של כל תלמיד למורה. כאן הכול נבדק לפי התמונה שלנו, שזו תוצאה מהגאווה שלנו, עד כמה אנחנו נוכל ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת" ולהבין, שזה הבורא שולח לנו את כל המכשולים?

כל אחד רואה הכול בצורה שבה מאפשרים לו לראות, ואף פעם לא רואה את האמת. אבל על ידי היגיעה ב"אמונה למעלה מהדעת" אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב, ועל ידו זוכים לראות את האמת.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
במקום ששורה אהבה, אין מקום לשאלות!
נשארת רק האהבה
מבט על הקבוצה באור האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest