לראות את הנולד

שאלה: אם הבורא הוא חוק הטבע הכללי הכולל בתוכו את כל יתר החוקים, אז כיצד ניתן להפריד את ההגדרה הזאת מהמדע?

תשובתי: ומדוע צריך להפריד אותו? את כוח המשיכה אנחנו יכולים לכנות "מלאך" או "כוח פיזי". למעשה, מה ההבדל ביניהם? אין שום הבדל. פשוט אלה שמות שונים.

את הבורא אנחנו גם מכנים "הטבע". אבל לאנשים מסוימים "הטבע" זה משהו שאפשר לזלזל בו, שאפשר לשלוט עליו, שאפשר לעשות איתו כל מה שעולה בדעתך. ואנחנו מדברים על "הטבע" כעל חוקים נצחיים, ללא עוררין. אם אני רוצה שיהיה לי טוב, עליי להיכנע ולשמור עליהם. אם אני חכם, אז אני מקיים את חוקי הטבע, במילים אחרות, את מצוות הבורא. אז, על ידי גילוי מהות הדברים אני נותן לתופעות שמות מתאימים, מפני שאני מבין שכל החוקים פועלים לטובתי. ועל כך אני מודה לבורא.

שאלה: אבל בכל זאת חכמת הקבלה שונה במשהו מכל יתר המדעים?

תשובתי: נגיד כך: כל יתר המדעים הם לא מדע. רק חכמת הקבלה היא המדע המוחלט, האמיתי והסופי, מפני שתמיד הוא נובע מכוח אחד שפועל בכל המציאות. וכל יתר החוקים, הכוחות, המדעים וכולי הם חלקי המהות, התחומים, התופעות של אותו הכוח. וכל עוד אני לא אחבר אותם לכוח שלם אחד, אני לא אצליח להשתמש בהם בצורה בטוחה. תמיד ובכל דבר אני אשאר מוגבל במסגרת מסוימת. לכן אנחנו "צולעים" בכל ההתחלות שלנו.

על כך כותב בעל הסולם במאמרו "מהות חכמת הקבלה": "שחכמת הפיזיקה, היא רק ידיעה מהסדרים שבמין פרטי, המצוי בעולם פרטי, והיא מיוחדת רק לאותו הנושא שלה בלבד, ואין שום חכמה אחרת נכללת בה.

מה שאין כן בחכמת האמת, עקב היותה ידיעה כללית מכללות הדצח"ם הנמצאים בכל העולמות, ובכל מקריהם וסדריהם, כאשר נכללו במחשבת הבורא ית', דהיינו, בנושאים התכליתיים, אשר משום זה, כל החכמות שבעולם מקטנם עד גדלם, נכללים בה, באופן הפלא ופלא."

כיצד ניתן להבין פעולה כלשהי בלי לדעת את תוצאתה, כוונתה? למשל, אני בא אליך ודוחף אותך. אף אחד מסביב לא מבין מה קורה בעצם. אבל אנחנו יודעים שהמכה הזאת נתנה לך את הכיוון הנכון למטרת הבריאה. בצורה כזאת אתה מבין את מהות הפעולה, כל פעולה בטבע, אם זאת דחיפה קלה או אסון גדול. מה שלא יהיה, אתה יודע מה קורה, מדוע זה קורה ולאן זה מוביל.

זהו מצב אידיאלי, אבל היום אתה עומד באמצע ואתה רואה רק קטע קטן מהתמונה הכללית, תמונה אחת מתוך הסרט שתחילתו, עלילתו וסופו אינם ידועים לך. בנוסף לכך, מכיוון שאתה "חכם בלילה", אתה בונה תיאוריות ותפיסות שונות משלך. וברור שאתה כל הזמן טועה.

אבל הגיע הזמן להסיק מסקנות: אנחנו לא יכולים יותר לפעול בעזרת השיטות הישנות. עלינו לדעת את הסוף, כדי לכוון ולצרף אליו מראש את כל הפעולות. מפני שאנחנו לא יכולים לשנות שום דבר בחברה: לא את החינוך, לא את הכלכלה ולא את הפיננסים. הכול נהרס, ממש הכול. מדוע? בדיוק מפני שאנחנו לא יודעים לאן עלינו להתקדם ומה לעשות. אפילו פעולות מיידיות בעדיפות ראשונה אנחנו לא מסוגלים לעשות. הממשלות חסרות אונים ואדישות, למצב כזה הגענו. אין שום תקווה אלא להיפך, אנחנו מבינים סוף סוף שהעתיד מעורפל.

עד כה אנחנו פיתחנו את המדעים והשתמשנו בתוצאותיהם. אני בשום פנים ואופן לא מזלזל בהם, אלא להיפך, אני מעריך אותם. אבל היום הם חסרי אונים מפני שחסר לנו קשר עם הסוף. המדע האמיתי, החכמה האמיתית היא לראות את הנולד. וזה לא קיים באף מדע מודרני. כל אחד מהם חוקר תופעות כאלה או אחרות, בלי לדעת לאן הם מובילים. כאשר חוקרים את הפעולה, אנחנו מפספסים את העיקר, את מהותה. לאסוף מרכיבים שונים במידות ובתנאים מסוימים ולהביא אותם להשפעה כלשהי, זאת לא חכמה גדולה. החכמה היא במהות ואותה אנחנו לא מוצאים.

אבל אין ברירה, בקרוב אנחנו נגלה אותה. אנחנו כבר יצאנו לישורת האחרונה שמביאה ישירות לסיום…

מתוך שיעור על פי המאמר "מהות חכמת הקבלה", 12.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מנקודה א' לנקודה ב' עם חכמת הקבלה
המדע המודרני על סף הבלתי נודע
מדע על העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest