דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקראת האלף השביעי

לקראת האלף השביעי

שאלה: מודל ההתפתחות של החברה האינטגרלית יהיה שונה ממה שאנחנו כבר רגילים. אך קשה לאדם לתאר סביבה מושלמת, כי לדעתו, כל חברה היא טובה באופן יחסי, ויגיע הזמן שגם החברה האינטגרלית לא תהיה מספיק טובה.

תשובתי: החברה האינטגרלית אינה יכולה להיות "לא מספיק טובה", מפני שלא קיים רצון אחר. קיימים שני סוגי רצון: רצון לקבל ורצון להשפיע. אנחנו מממשים את שניהם במלואם. לא יכול להיות כאן שום דבר חדש, מלבד ההתקדמות בכיוון האלטרואיסטי, התעמקות בתוך החומר, בתוך האנרגיה והמידע עד לדבקות מוחלטת עם הכוח שכביכול נסתר מאיתנו, ושמו "בורא".

היחס בין אלטרואיזם ואגואיזם לא יתחיל להשתנות אם לא נעלה את האלטרואיזם למעלה מהאגואיזם והאגו ימשיך להתפתח ברוחניות יותר ויותר בניגוד לקִרבה בינינו.

למשל, כשאנחנו רוצים להתקרב ליתר האנשים, מתעוררות בנו דחיות חדשות לגמרי, "קליפות" (כוחות הטומאה). זה קורה רק כאשר אנחנו משתוקקים לחיבור בינינו.

בקִרבה בינינו מתגלים כוחות הטומאה במקביל לכוחות ההשפעה. הם מתפתחים במקביל, לפי 125 המדרגות, עד להשלמתם ההדדית המוחלטת, עד לדבקות מוחלטת, עד לגמר התיקון של האגו.

אבל האגו הזה (ה"קליפות") הוא רוחני. אנחנו מתקדמים לקראת חיבור עם כולם והוא בכל זאת גדל בנו, כי זהו אגו בדרגה ובאיכות שונה לגמרי מהרצון לקבל הארצי הפרימיטיבי.

נכון לעכשיו, אין בנו אף טיפה מהרצון להשפיע. אנחנו נמצאים תחת שליטת הרצון לקבל בצורותיו המגוונות שבטעות חושבים שהוא על מנת להשפיע. רק נדמה לנו שאנחנו פועלים בעל מנת להשפיע, מפני שמבחינה אגואיסטית כדאי לנו לנהוג כך או אחרת. וכאשר אנחנו נתחיל באמת להתקדם, תוך כדי הקְרבה עצמית בלי לקבל שום דבר בתמורה, רק מפני שרצוננו לחיות בתוך התכונה הזאת, אנחנו נעלה למדרגה הרוחנית הראשונה.

אם נכון להיום אנחנו חיים בתוך האגו ורק בתוכו מקבלים את הכול, אז אנחנו נוכל לתאר לעצמנו בקלות איך זה לחיות בתוך התכונה ההפוכה, בתוך הרצון להשפיע, לתת את הכול. כאשר התכונה הזאת תתגלה בנו ובו זמנית תתגלה התכונה ההפוכה, אז שני הכוחות החדשים הללו, על מנת לקבל ועל מנת להשפיע, כבר יהיו כוחות רוחניים כתוצאה מהתפתחותנו, למעלה מהעולם שלנו. מהרגע שאנחנו באמת מתחילים להתקדם לקראת החיבור האמיתי אחד עם השני, אנחנו עולים למדרגה הראשונה בהתפתחות הרוחנית.

כשאנחנו עולים על פני הסולם הרוחני, אנחנו מתעמקים בתוך ההתכללות בינינו, מפני שהכוח האגואיסטי שדוחה אותנו מספק לנו בסיס להתעלות מעליו בקשר אלטרואיסטי. לכן, אי אפשר לגדול בלי האגו.

כך אנחנו מפתחים את הקִרבה האלטרואיסטית בינינו, את ההשפעה והאהבה החלוטה, את ההתכללות ההדדית הרוחנית הרגשית, כאשר כל אחד מאיתנו מתחיל להרגיש את כל האנושות ואת כל הטבע הדומם, הצומח והחי, כלומר את כל המציאות.

מעבר לדרגה שנקראת "גמר התיקון הכללי" קיימות דרגות נוספות, אבל שם השינויים נעשים כבר במימדים כאלה, שנכון לעכשיו אין לנו שום אפשרות לדבר עליהם. המצבים האלה נקראים סמלית "האלף השביעי, השמיני, התשיעי והעשירי". ברור שאין להם שום קשר לאלפי השנים על פני כדור הארץ. הכול מתכווץ ועובר למימד הפנימי הבא, להכרה אחרת.

בסופו של דבר, כל העולם שלנו מתכווץ ונכנס לסולם בעל 125 שלבים. כאשר הסולם הזה נגמר, דרך נקודת גמר התיקון הכללי כולנו עוברים למימד הבא שנקרא "האלף השביעי", וכן הלאה. ומה שקורה בהמשך, אין לנו אפשרות להגות, כי אין לנו מספיק מילים כדי לבטא את המושגים הללו. הם בכלל לא קשורים לשכל ולרגש הארציים שלנו.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 27.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שיתוף פעולה מועיל
בדרך אלטרואיסטית
אגואיזם ואלטרואיזם, חומר לגילוי הכוח העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest