דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקלוט את הסימנים של הבורא

לקלוט את הסימנים של הבורא

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 4.

שאלה: כאשר בקבוצה נוצרים חילוקי דעות, זה מתפשט על כולם בבת אחת. כדי לפתור את בעיית ההתנגדות, מתאספת קבוצה קטנה בעלת יוזמה, המורכבת מנציגים של שני הצדדים והיא מצליחה להגיע להסכם ולהתאחד. איך אפשר להרחיב את האיחוד הזה על כולם?

תשובתי: אני חושב, שצריך לארגן מעגל משותף, שבו כולם יישבו יחד, וקבוצת יוזמה תופיע בתור "כוח השלום" שמנסה לאחד את כולם.

אפילו אצל עמים שונים, בחמולות משפחתיות גדולות, נהוג להתאסף עם יריבים מהעבר שמבינים שצריך להתאחד. הם משלימים, מגיעים להסכמה, ואחר כך מזמינים את כולם למעגל גדול, שבו הם דנים בכל זה ומוכיחים את ההכרחיות להתעלות מעל חילוקי הדעות הקודמות. זוהי עמדה נכונה.

אנחנו דיברנו על כך, שהבורא רוצה להסדיר איתנו את הקשר. הוא הציב בינינו לבינו את כל העולם הזה, ומצייר בהרגשות ובמחשבות שלנו כל מיני סימנים ותמונות, כדי שאנחנו נתחיל להבין את השפה שלו. אסור לנו לשכוח את זה!

הקבוצה צריכה לתפוס את כל מה שיוצא ממסגרות של הקשר המשותף, האהבה המשותפת, ההסכמה המשותפת, האיחוד, כל מה שאנחנו יכולים לכנות מצד האור כ"רוחני", כל חוסר המיקוד שהוא נותן לנו כסימנים של הבורא, כדי שאנחנו נבוא שוב למציאת השלם המשותף, שבו נתמוסס לגמרי: רגשית, במחשבות, בשׂכל, בכך שכל הזמן משלימים זה את זה.

באופן כזה, אנחנו סוף סוף נמצא איתו שפה משותפת, וכל הזמן יצטברו בנו התרשמויות, הבנה.

תתארו לעצמכם, איך ילד משיג עולם שלא מובן לו לחלוטין: מבלי לדעת שום דבר, מבלי להבין, ללא תחושות ורגשות! הוא תופס אותו ולאט לאט העולם מצטבר בתוכו, נטחן, מתערבב, כל הזמן מתחדש והילד מתחיל להבין אותו. כלומר השׂכל שלו מפרמט את עצמו בצורה נכונה.

הלב והמוח מתחילים להבין איך לעבוד עם המציאות שבה הוא מצא את עצמו. כי הוא יכול להימצא במציאות שלפני אלפיים, שלושת אלפים שנה, יכול להימצא במציאות של היום ויכול להימצא במציאות שתהיה בעוד מאה מאתיים שנה.

לכן הילד חייב רק להשתוקק לתפיסת העולם הריאלי בצורה כזאת, בפה פתוח! אותו הדבר צריכים לעשות גם אנחנו כלפי העולם הרוחני, לפי אותם החוקים שהמקובלים מתארים לנו, כלומר לגלות את עצמנו לו, וזהו!

אני כל הזמן צריך להיות באיחוד, באהבה הדדית. זה אומר, שאני מגלה את החושים הרוחניים שלי. אבל אם החושים שלי הם לא כאלה, זה אומר שהם לא רוחניים, אני לא תופס את העולם הזה. אני צריך לשנות את עצמי, בכך שמתייחס בצורה יצירתית לכל הבעיות שמופיעות.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסוצ'י, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מבררים יחד
כוונון לפי הקולן העליון
אם הקבוצה מתפצלת לתתי-קבוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest