דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקחת דוגמה מהבורא

לקחת דוגמה מהבורא

laitman_2009-12-20_3497_w-70.jpg

בכל רגע שולחים לנו מלמעלה מצבים שונים, רצונות ומחשבות, ואילו אנחנו צריכים להבין כיצד ניתן להישאר באיזון עם הטבע, בגילוי הבורא, לאחר שכבר גילינו בתוכנו את תכונת ההשפעה. כך אנחנו מתחילים לגדל את עצמנו.

בדיוק כך גדלים הילדים בעולמנו. הילד כל הזמן מחפש דרך כדי להכיר ולהבין את העולם, את התכונות והקשרים וכיצד ניתן להשתתף בכך.
אנחנו צריכים לעשות את אותו הדבר, רק עם הרצונות והמחשבות שבתוכנו. להבין אילו כוחות פועלים עלינו, כיצד להגיב בצורה נכונה, איך לגלות את המקור שלהם.

כמו שבעולם שלנו הילד אינו יכול לגדול, אם הוא לא ייקח דוגמה מהמבוגר, כך גם אנחנו איננו יכולים לגדול בעולם הרוחני במידה ולא נמצא את המחנך שלנו, הבורא. כך בכול רגע, עלינו ללמוד ממנו את כוחה של ההשפעה.

אנחנו משתדלים להיות דוגמה לילדינו, כך בדיוק הבורא מתנהג עימנו בעולם הרוחני (בתוכנו). הוא מראה לנו דוגמאות איך מהאגואיזם, מ"לא לשמה" – לבוא להשפעה, ל"לשמה". ואילו אנחנו חייבים לזהות את דוגמאותיו ולהשתוות אליהן, וכך כל פעם להעלות את עצמנו באמונה למעלה מהדעת, כלומר לרכוש שכל חדש ועליון, תכונת ההשפעה.

כך נראה שכול רגע מלמדים אותנו להשפיע. כלומר, אני מקבל מהבורא דוגמאות כיצד אני חייב לתקן את עצמי, וכך אני עולה שלב אחר שלב.

מתוך שיעור על מאמר מספר שמעתי, 09.04.2010

ידיעות קודמות בנושא:
איפה המתג שמדליק את האור?
אל תפחד, אני איתך!
לעבור דרך "חור של מחט"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest