דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקבל על מנת להשפיע

לקבל על מנת להשפיע

שאלה: אני אדם נורמלי ורוצה לקבל רק למען עצמי. מה זה אומר ״לקבל על מנת להשפיע״?

תשובתי: אדם נורמלי באמת מקבל רק למען עצמו, אבל חכמת הקבלה אומרת שבסופה של ההתפתחות האבולוציונית שלנו זה משתנה. היום העולם נמצא במצב שבו פשוט אי אפשר יותר לקבל למען עצמך, כי אנחנו מתעגלים. אנו מבינים שכאשר אנו מתדרדרים לדרגה "בהמית" אנחנו גונבים מעצמנו. אנחנו לא יכולים להשיג את משמעות החיים שנמצאת מחוץ לגבולות הקיום הפיזי שלנו.

בחיים האלה אנו משחקים בכל מיני "צעצועים" טכנולוגיים, אופנה ובכל אותם הדברים שהחברה האנושית ממציאה כדי למלא איך שהוא את הקיום שלה, שלמעשה ריק לחלוטין. אם האדם יסכם את כמות התענוגים שקיבל בחייו בהשוואה לאנרגיה, לכוחות ולייסורים שהוא בזבז עליהם, הוא יגלה שעדיף כמובן לא לחיות. עלינו להבין שבחיים יש חישובים אחרים לגמרי שלא נוצרו כדי שנחיה בהם בעל כורחנו. אם נגלה את משמעותם, אז נראה שאנו יכולים להיות מאושרים גם בחיים האלה וגם מחוץ לגבולות שלהם בצורה אינסופית.

השיטה להשגת האושר הזה נקראת "חכמת הקבלה", החכמה איך לקבל תענוג אמיתי, לא רק מהחיים הארציים הזמניים שלנו, כל עוד הגוף שלנו קיים, אלא גם ״למעלה״ מהגוף, בחיים הנצחיים, שאותם אנחנו משיגים עוד בהיותנו בעולם הזה. זה נקרא ״לקבל על מנת להשפיע״. אם אני יוצא לדרגה של ״לקבל על מנת להשפיע״, אז במצב הזה אני ממשיך לחיות מחוץ לגוף שלי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.11.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest