דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקבל על מנת להעביר הלאה

לקבל על מנת להעביר הלאה

שאלה: מה יכול לעזור לנו בצורה הטובה ביותר לבטל את עצמנו?

תשובתי: העיקר זה לא להיות בטוח בעצמך ולא לסמוך על עצמך. כי כל הרצונות, כל הכוחות וכל המחשבות שיש לך הן תמיד נגד ההשפעה, נגד העליון. מה שמכשיל את האדם זה השכל שלו, שאינו מאפשר לו להתגבר על האגו ולהתבטל. וחוץ מזה אין שום דבר.

הרי הכלים דקבלה שלנו אינם מתאימים לעולם הרוחני. כל מה שאנחנו יכולים לעשות איתם זה רק לבטל אותם בפני העליון. ומתוך הביטול לעליון אנחנו קונים את הכלים שלו.

ובכלים של העליון אתה מתחיל לבטל את עצמך כלפי האחרים, ובצורה כזאת אתה קונה את הכלים שלהם. וכך אתה קונה את כל מלכות דאין סוף, דווקא בזכות זה שאתה משפיע לכל הכלים האלו.

אתה יכול לשאול: "ומתי סוף סוף אני אקבל?!". אבל אין דבר כזה בעולם הרוחני… אין דבר כזה לקבל, יש רק להשפיע! ואפילו אם אתה מקבל, זה בעצם בהשפעה. במציאות הרוחנית לא קיימת קבלה.

בעולם שלנו אנחנו לא מבינים מה זה להשפיע. אנחנו מבינים רק מה זה לקבל. כל רגע אני חושב על זה, חי את זה וקיים רק בזה. ובמציאות ההפוכה קיימת רק השפעה ולא קבלה. וגם כשאתה הולך לקבל, אתה לא חושב על הקבלה עצמה, אלא רק עד כמה אתה יכול בצורה כזאת להעביר להשפעה.

בעולם הרוחני למילה "קבלה" יש משמעות שונה לחלוטין מבעולם שלנו. בעולם שלנו אני יודע שאני המקבל, אני הכתובת שאליה מגיע המילוי, והמילוי יישאר בתוכי. אני התחנה הסופית של הקבלה. ואילו ברוחניות, אני רק מעביר את המילוי הלאה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 28.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כך אנחנו עולים…
להשפיע כשמקבלים
קיבלת? תעביר הלאה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest