דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצמוח מתוך ההופכיות

לצמוח מתוך ההופכיות

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה

אנחנו נמצאים בצידו האחד של הטבע – המקבל, ועלינו לעבור לצידו האחר – המשפיע. היום הוא לגמרי לא ברור לנו. המעבר ממדרגה למדרגה תמיד אינו ברור. בדיאלקטיקה זה נקרא "חוק שלילת השלילה".

המדרגה הבאה היא שכל שונה, הרגשות שונות, ראייה שונה, הכול שונה, ערכים חדשים לחלוטין. לא מדובר על משהו קצת יותר גדול מעכשיו, אלא על מדרגה שונה מהותית. בכלל, בדרך רוחנית כל מדרגה שונה לגמרי מקודמתה, חתוכה לגמרי ממנה ומהווה עשר ספירות חדשות.

סדר העלייה הוא כדלקמן: אנחנו שוקעים בתוך הרצון האגואיסטי, נגיד בסנטימטר אחד, מכירים בו כרע שקיים בנו ורוצים לתקנו לטוב, אז אנחנו מתרוממים בסנטימטר מעליו, כלומר מתחילים להשתמש בו הפוך בכיוון ההשפעה ואז רואים עולם חדש לגמרי. אחר כך אנחנו שוב יורדים, אך כבר בשני סנטימטרים פנימה. בהתחלה הכול בסדר, אנחנו משתמשים בעולם במצב "לעצמי". אך אחר כך בהדרגה אנחנו מגלים תמונה איומה, ושוב אנחנו מתחילים להפוך את הרע להשפעה. כשאנחנו מתפטרים מהרע, אנחנו עולים כבר בשני סנטימטרים ושוב מגלים עולם השפעה שבכלל אינו דומה למדרגה הקודמת. כמה שהשקיעה גדולה יותר, כך העלייה גדולה יותר. מדרגות סמוכות מופרדות ביניהן על ידי הנפילות, בהן הכול שונה לגמרי. כל פעם מתגלה לנו עולם חדש, וכל פעם איננו יודעים כיצד עלינו לפעול. המצבים שונים לגמרי, גם אם נדמה לנו ש"כבר היינו כאן".

אז כיצד עושים את הבחירה שלנו? כיצד אתה יכול לבחור כיוון, לבחור את המצב הבא? – לשם כך צריכים פעולה פשוטה: מכל המצבים האפשריים, אתה בוחר את המצב המסובך ביותר בשבילך עכשיו, את זה שהכי הופכי לטבע שלך. כך אתה פועל ביחס לחברים, נגד הטבע שלך, ועל ידי כך מתעלה למצב הבא. כל פעם צריכים לבחור את מצב הרוחני שהוא הפוך למצב הנוכחי שלך בצורה מקסימלית. על ידי כך, הקבלה וההשפעה צומחות אחת מהשנייה. זהו חוק שלילת השלילה. על חוק זה מתבססים חיי הצמחים, צמיחת התאים החיים, דרכן של המחשבות שלנו ועוד. הכול מתפתח דרך צמיחת ההפכים זה מתוך זה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מתוך ספר "שמעתי", 17.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תמיד לבקש תוספת
טכניקת העלייה
התחלת מדרגה חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest