דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת מחדר קטן אל העולם הגדול

לצאת מחדר קטן אל העולם הגדול

שאלה: למה מקובלים הסתירו את חכמת הקבלה במשך שנים רבות?

תשובתי: תסתכל על עצמך, אתה לומד את חכמת הקבלה לא שנה אחת. איך אפשר היה לגלות לך בבת אחת את כל מה שהיא מלמדת? גם כשאתה מתחיל ללמוד כל מדע, מגלים לך אותו בהדרגה מפני שצריך לצבור נתונים, לאחסן אותם, להסתגל אליהם ולחוות אותם בתוכך.

חכמת הקבלה היא מדע שבו זמנית מדליק בתוכך רגשות. כלומר, עליך להשתנות ולהסתגל רגשית לחומר שאיתו אתה עובד. בכך שאתה מתרגל אליו, בהדרגה אתה תשתנה כדי לספוג ולהרגיש אותו אחרת. אלה שלבי התכללות רציניים וממושכים מאוד של האדם בחכמת הקבלה ושל חכמת הקבלה בתוך האדם.נזה לא מדע רגיל שבני האדם הסיקו מתוך מסקנות שׂכליות. בעזרת הדרכת מקובלים אתה מגלה עולם, מגלה את עצמך, את הרגשות שלך, ומתחיל להשתמש בידע שלך כלפי העולם שסביבנו. אתה מקרב אותו יותר ויותר אליך ומרגיש אותו.

ולכן זה לוקח זמן, אי אפשר בין רגע לדלג על זה. למשל, אתה לא יכול לקחת ילד קטן לבלט קלאסי, לתיאטרון או לניסוי מדעי, הוא לא יבין זאת. אתה יכול לקחת אותו איתך, אבל הוא לא יקבל מזה שום דבר. להיפך, הוא עלול להיבהל או להבין בצורה לא נכונה. לכן הבעיה היא לא בכך שמקובלים לא רוצים לגלות הכול מייד. הם כמו מתודיסטים אמיתיים, מבינים שלשם כך נחוצה דרך ממושכת של הבשלה פנימית של האדם. זו הבעיה!

ההבשלה יכולה לקחת כ- 20, 30 שנה. אתה הרי מסתגל בהדרגה למערכת שעובדת לפי חוקים אחרים מאלה של הגוף הבהמי שלך, שהוא העולם הפרימיטיבי הנמוך ביותר שלנו. אתה כמו ילד קטן שיוצא מהחדר שלו הכולל את כל עולמו הקטן, אל העולם הגדול. קיימות בו פעולות הדדיות אחרות לגמרי, חיים בו אנשים זרים, מתקיימים בו חוקים אחרים וכן הלאה.

לכן נחוצה לך הסתגלות. בדיוק כפי שבעולם שלנו יש הורים, מחנכים, שמכוונים ויוצרים מערכות מיוחדות של התבגרות, התכללות בעולם הזה, כך גם בחכמת הקבלה. עם זאת, ברוחניות הרבה יותר קשה, מפני שבעולם הגשמי קיימים בנו רצונות טבעיים, חושים, ואילו בחכמת הקבלה עלינו לפתח אותם. כלומר, אנחנו צריכים להיות מקושרים בעשיריות, שדרכן נוכל להתחיל להרגיש את העולם העליון ולהסתגל אליו.

אנחנו מתחילים את התהליך הזה בכך שיוצאים בהדרגה מ"חדר ילדים" קטן ל"חצר", עדיין לא אל העולם הגדול. דווקא עכשיו אנחנו מתחילים לעשות זאת.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 05.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest