דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לצאת מהשקר הדמיוני

לצאת מהשקר הדמיוני

אנחנו צריכים להשתדל לזהות מאחורי כל מילה או ביטוי של הזוהר קשרים בין האדם והסביבה שלו. למעשה, דווקא את זה מתאר הזוהר. אין שום דבר במציאות, חוץ מסוגי הקשר בין האדם לסובבים אותו.

כך גם עכשיו, כשאני רואה לפניי בני אדם, קירות של החדר הזה, שומע רעש שמגיע מבחוץ, כל אלה הם צורות הקשר בינינו. ואין שום דבר חוץ מהכוחות האלה שמקשרים אותנו, כוחות הרצון שכך מצטיירים לי בתפיסת המציאות הגשמית שלי.

באופן דומה, אם נשתדל, נתחיל לתאר לעצמנו סוגים שונים של הקשר שלנו, כוחות חדשים שפועלים לא בקבלה, אלא בהשפעה בינינו – אז נראה, שלמעשה אף פעם לא היו קשרים אגואיסטיים בינינו. אנחנו הרגשנו אותם כמו בחלום, כדי שעל בסיס הקשר האשלייתי הזה, המנוגד לאמיתי, נזהה את הקשר האמיתי, הקשר היחיד שקיים, בניגוד לשקר הדמיוני, הרצון לקבל עם כל הכוח שלו. הרי הוא היה קיים רק כדי שנהפוך אותו לרצון להשפיע. בצורה מלאכותית כזאת מחזיק אותו הבורא, ולו עצמו אין כל מהות ריאלית. בעולם קיים רק כוח ההשפעה.

לכן הזוהר מתאר לנו את כל סוגי כוח ההשפעה, שאותם אנחנו מגלים בכל מיני צורות אפשריות, וכן את כוחות הקבלה שעומדים כנגדם, שעל בסיסם, במהלך המלחמה הפנימית של האדם, מתגלים כוחות ההשפעה.

רק על זה אנחנו צריכים לחשוב בזמן קריאת ספר הזוהר, ולהשתדל שהגילוי של שתי המדרגות הרוחניות האלה יעזור לנו, יתגלה בנו, ונכלול אותן בתוכנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולם הכוונות שלנו
מדריך לחיים
על מה מספר הזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest