לפסל מעצמי אדם

laitman_2011-03-22_1933-70.jpg

שאלה: אנחנו מדברים על "ואהבת לרעך כמוך". אבל איך אפשר להחשיב את החברים כגדולים ממני, אם אני רואה בבירור שאני יותר טוב מהם?

תשובתי: כל אדם בטוח בכך שהוא טוב יותר מהאחרים, אפילו אם הוא אינו מודע לזה. ללא ספק, כל אחד סבור שהוא טוב יותר מהאחרים, מבין יותר מהם ומתוקן יותר מהם.

כך מתגלה כוח השבירה בינינו, שמחייב כל אחד להחשיב את עצמו כגבוה מהאחרים. האדם שוכח שהוא נמצא ביד היוצר כמו חומר דומם וחסר צורה, כמו חתיכת חמר, וכל מה שיש בו, ברצונות ובמחשבות שלו, מגיע אליו מהבורא.

הדבר היחידי שיכול להתגלות בתוך החומר הזה, כפעולה אישית משלו, זו ההשתוקקות לקשר עם ה"זולת". במקרה כזה, החומר חסר-הצורה מקבל צורת "אדם", הדומה לבורא.

רק נטייה כזאת להידמות לבורא, יכולה להתקיים בתוך אותו ה"חמר" כנטייה אישית. מתי היא הופכת לאישית, באיזה תנאי? רק בתנאי ש"חתיכת החמר" הזאת פועלת, כדי להתחבר עם כל שאר ה"חתיכות" לצורה מיוחדת, שנקראת "אדם", לצורה של השפעה הדדית, שבה כל החתיכות שרוצות לפסל מעצמן אדם, מקבלות את אותה הצורה, וכל חתיכה הופכת לאיזשהו חלק מהפסל הכללי.

וחוץ מזה, כל מה שמתעורר ביניהם, ניתן להם מלמעלה, בהתאם לתנאים ולבעיות שעליהם לפתור. לכן כל מה שקורה וכל מה שיקרה, הכול ניתן מלמעלה. ורק פעולה אחת קטנה אפשרית מצד החומר: לקבל בהדרגה, בחיבור עם הדומים לו, את צורתו של הבורא, צורת ה"אדם".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן להפוך לאדם ללא אהבה
תברא את האדם בתוכך
האדם הוא נוסחת הקשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest