דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפני זינוק גורלי

לפני זינוק גורלי

נאמר, שאת ים סוף חוצים כולם: גברים, נשים, זקנים, ילדים, בהמות… כך גם אנחנו צריכים לאזור את כל כוחנו, כל אחד בנפרד וכולנו יחד. אם נעשה את המאמץ הזה, ללא ספק נצא אל המימד הרוחני.

מעולם לא קרה ולא יקרה שאדם יהיה מוכן ליציאה. הרי יציאת מצרים – זאת מכה מלמעלה, שמוציאה אותנו ממקום אחד ומעבירה אותנו למקום אחר. אדם אינו יכול לזהות מראש את המצב הזה, ואין לו שום אפשרות להשיג אותו בעצמו. בלתי אפשרי למדוד אותו וגם לא לנחש אותו. צריך רק לאזור את כל הכוחות וללחוץ, ללחוץ, עד שזה יקרה. וזה יקרה ללא התראה, בפתאומיות, מה שנקרא "בחיפזון". זה יכול לקרות מחר, מחרתיים או בעוד שבוע – לא חשוב. צריך רק לצפות לישועה, ואז נזכה בה.

על אף ששוב ושוב אשקע חזרה בתוך הבִיצה של מצרים, מבלי להרגיש התקדמות, ועל אף שהמאמצים שהשקעתי לפני רגע ייראו כמבוזבזים לשווא, ושוב ארגיש ייאוש וחולשה, ועל אף שבכל פעם מחדש אצטרך לאזור כוחות, על מנת להשתוקק לצאת ממצרים לחיבור – בכל זאת צריך להשתדל עוד ועוד.

בעל הסולם כתב שרצון אמיתי, מחושל ונחוש מתעצב בהדרגה. על ידי התגברות על המכשולים, אנחנו מגיעים בסוף לאותו הכוח שיורה את הרצון שלנו, בדומה לחץ – והוא מוצא את התשובה. רק כך אפשר לצאת מהאגואיזם.

ולכן לא צריך לחשוב שאנחנו עובדים לחינם. בכלל לא. פשוט המאמצים שלנו מצטברים, ובסופו של דבר פועלים. אנחנו צריכים רק להיות בטוחים שכל המאמצים שלנו מצטברים, ובסך הכול הם מגיעים למידה הדרושה ומביאים אותנו לזינוק הגורלי.

לדעתי הוא מאוד קרוב. צריך רק לצפות לו בכל רגע.

מתוך שיחה, 22.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא כל יום פסח…
משימה אפשרית
רק עכשיו! הלוואה רוחנית בתנאים משתלמים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest