דף הבית / לפני ואחרי עידן האינטרנט

לפני ואחרי עידן האינטרנט

שאלה: פסיכולוגים אומרים שהפער והקרע הגדול ביותר קיים בין דור המילניום (אנשים שנולדו  בתקופה של שנות 80-90 של המאה ה – 20) וההורים שלהם. מדענים מכנים את הפער הזה כעימות מספרי. מדובר על אנשים שנכנסו לעידן האינטרנט, וביניהם לבין הוריהם קיים פער עצום. מהי דעתך? מה התרחש בתקופה הזאת?

תשובתי: אנחנו, אלה שחיינו בעידן שלפני האינטרנט, יודעים על עצמנו כיצד התקיימנו: הלכנו לעבודה, חזרנו, קנינו מצרכים הביתה, בישלנו אוכל, הלכנו לישון.  ולמחרת  הכול חזר על עצמו. כמו בסרטים של צ'רלי צ'פלין.

ואילו היום הכול שונה לחלוטין: אנחנו חיים בתוך אינטרנט, בתקשורת אינטגרלית בינינו, על פני כל חלקי כדור הארץ. אנחנו אפילו לא יודעים מאיפה כותבים לנו ולאן אנחנו כותבים, זה גם לא חשוב לנו, מפני שעברנו לרמת תקשורת אחרת לגמרי. אם עכשיו מפסיקים את הקשר האינטרנטי בין בני האדם, אז אפשר רק לתאר איזה כאוס ישרה על פני כדור הארץ.

תתאר לעצמך שכביכול התרחש פיצוץ בפעילות השמש "נשרפו הפקקים" וכל הקשרים השתבשו, כל מערכות הניהול הפסיקו לתפקד: הצבאיות, האזרחיות, משרדי ממשלה, בנקים וכולי. הפסיקו לעבוד מכשירים בבתי חולים, בכל מקום שרק אפשר. במילים אחרות, אם עכשיו נפסיק את הקשר שלא היה קיים עד לפני 50 שנה, אז נפסיק להתקיים, מפני שלא יהיו לנו שום אמצעי תקשורת, הכול מופעל דווקא על ידי התקשורת שפיתחנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 21.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest