דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / לפני הגילוי האחרון

לפני הגילוי האחרון

מיכאל לייטמן

תחילתו של עם ישראל הוא בבבל העתיקה, היכן שאברהם אבינו גילה את הכוח העליון והחל להפיץ את הידע אודות הבורא, אודות מטרת הבריאה, מטרת האדם והחברה. כל זה כדי שאנחנו נתעלה מעל העולם הזה, ולא נידמה לאנשים שחיים ומתים, חיים ומתים.

אברהם גילה כיצד להתעלות מעל החיים האלה ומעל לגלגולים של הגוף הבהמי, שהוא בן תמותה, על ידי השגת העליון שנמצא מעל לכל החיים הבהמיים האלה.

את הידע הזה החל אברהם להפיץ בין כל תושבי בבל, ובכך אסף סביבו כמה אלפי בני אדם. הם כולם נקראו בני ביתו של אברהם. הקבוצה הזו עברה דרך ארוכה וגדלה, עד שהחלה לקרוא לעצמה עם ישראל. זהו אינו סתם עָם רגיל ככל שאר עמי העולם, המתחברים באופן טבעי. כל אחד השואף ומשתוקק לאיחוד יכול להתחבר ל"עם ישראל", ובאיחוד הזה לגלות את הבורא, את כוח ההשפעה והאהבה.

הקבוצה הזאת (או העם) יכולה להימצא בשני מצבים: בגלות – כאשר הם רוצים להתאחד אך עדיין לא השיגו זאת, וגאולה – כאשר הם משיגים את האיחוד (כאיש אחד בלב אחד, בערבות הכללית) ומגלים את הבורא בתוכם (בורא מהמילים "בוא וראה", תבוא ותגלה). הם ממשיכים לעלות עוד ועוד בסולם של האיחוד עד לגמר התיקון השלם של האגו, לאהבת הזולת, למצב של דבקות.

בסופו של דבר, כל האנושות צריכה להצטרף לקבוצה הזאת ויחד איתה להתחבר אל הבורא. נכון להיום כבר עברנו ארבע גלויות ושלוש גאולות, אנחנו עומדים בפני הגאולה האחרונה, כלומר לפני הגילוי האחרון, המלא והסופי של הבורא, לכולם ולכל אחד!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "גלות וגאולה", 11.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
על ירושת הארץ
ישראל שבנשמה
אין איסור על תיקון האגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest