דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפניי לא היה כלום

לפניי לא היה כלום

laitman_2009-07_0229_70.jpg

שאלה: אמרת שבזמן לימוד ספר הזוהר חיוני לקיים שני תנאים:

  1. אני צריך לרצות להתחבר ליתר הנשמות.
  2. אני צריך לראות את עצמי בתוך כל הפעולות המתוארות בספר הזוהר.

כיצד מלכות דאצילות יוצרת קשר עם זעיר אנפין דעולם האצילות? האם גם עליה חלים שני התנאים האלו?

תשובתי: אם אנחנו לא מקיימים את התנאים האלו, אזי מלכות לא קיימת כלל ואז אין דבר חוץ מאין סוף – לא מדרגות, לא עולמות.

ברגע שאני מבצע את הפעולה הקטנה ביותר שמשווה אותי אל תכונות הבורא אני מייד בונה סולם מדרגות ביני לבינו.

כמו בדוגמא הידועה: אני עומד מול בעל הבית אבל הוא נסתר ממני משום שאני רוצה הכל למען עצמי, אני מנוגד לתכונותיו לחלוטין.

ברגע שאני לא מקבל יותר למען עצמי, עושה צמצום א' (צ"א), מתגלה נוכחותו של בעל הבית ומתחיל תהליך של היכרות עימו. ואז בעל הבית אומר: "תטעם מהמטעמים שלי!", ואני חייב לסרב לו, אחרת הוא שוב יסתתר מפני, ויופר החוק של השתוות הצורה. תחילה אני רוצה להיות דומה לו, להיות בקו ימין, להיות בתוך אור חסדים – לא לקבל ממנו דבר. בעל הבית נמצא לפני אך איני מסוגל לקבל ממנו משום שאין לי מספיק כוח לקבל על מנת להשפיע.

כך כל פעם מתגלים בי רצונות יותר ויותר גדולים ואני דוחה אותם, רק כדי להיות ליד בעל הבית, להידמות לתכונותיו. כשאני לומד את חכמת הקבלה אני קשור עם הבורא, הוא משפיע עליי, ואני כל הזמן עובד על עצמי. בסופו של דבר, תחת השפעת האור העליון, אני מגיע למצב, שבו אני יכול לקבל על מנת להשפיע. אני מתחיל לעבוד בקו שמאל ולמשוך אותו אל קו הימין במידה שבה אני יכול לטעום מההנאה למען הנאתו של בעל הבית. זו כבר עבודה בקו אמצעי.

בצורה כזאת אני יוצר קשר ביני לבין בעל הבית. אני לאט לאט בונה סולם מדרגות של הקשר בינינו. והכל בתנאי שיצרתי איזה רצון הדומה לבורא, אפילו באחוז אחד.

בעליה בסולם המדרגות של הקשר בינינו אני מתחיל מנקודת האפס ומתקדם לאט לאט. לרמה של צ"א, "חפץ חסד" (תשובה מיראה), לרמה של "לקבל על מנת להשפיע" (תשובה מאהבה). והכל בתוכי, כל העולמות בתוך נשמתי. ובינתיים בתוך נשמתי ישנה הנקודה שבלב, הרצון להגיע אל שורש החיים. אך כל העולמות, כל המדרגות נמצאות בתוכי. המדרגות האלו מתגלות בתוכי כאשר הנקודה שבליבי רוכשת ערך רוחני ראשון, ערך ראשון של תכונת ההשפעה. הערך הזה הוא הקשר הראשון שלי אל גמר התיקון כי הוא מהווה חלק מאותו המצב המתוקן.

לכן עכשיו אני מרוכז כולי בתוך הנקודה שבלב שלי, מפתח אותה מנסה לגלות בתוכה איזו שהיא מידה של הידמות לתכונות הבורא. עד אז, הקשר ביני לבין הבורא הוא מצד הבורא בלבד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
יחד עם הזוהר עד התיקון
מלכות דעולם האצילות – זה אני
אל הבורא – במדרגות הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest