דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפי ההכְוונות של הבורא

לפי ההכְוונות של הבורא

כנס החינוך האינטגרלי. סדנה מס' 1

אסור לנו לשכוח, שכל אחד מאיתנו בכל שנייה יחווה כל מיני יציאות מהמצב של האיחוד ושוב יחזור אליו.

דווקא הודות לתדירות של כאלה "יציאות" וחזרות של כל אחד מאיתנו ושל כולם יחד, אנחנו נתחיל בהדרגה להרגיש את החלל המשותף שלנו, עד שהוא יהפוך להיות עבורנו לקבוע, עד שאנחנו "נשתכן" בתוכו על בסיס קבוע. את זה אנחנו צריכים לעשות, ומהר מאוד.

בקבוצה שלנו, בחיבור בינינו אנחנו צריכים להשיג מצב חדש, בזה שמתעלים מעל האגו, בזה שמתחברים בערבות הדדית ולמענה כביכול מקריבים את עצמנו. אבל בעצם, זאת אינה הקרבה עצמית בכלל.

פשוט יוצא כך, שאני מעדיף את הרצונות ואת המטרה של הקבוצה על פני הרצונות והמטרה האישיים שלי. על אף שאנחנו מבינים, שאין כאן שום דבר אישי. זה הכול "עצות", "הכְוונוֹת" של הבורא לכל אחד מאיתנו: הוא נותן לנו כל מיני הכבדות, תקלות, בעיות וכולי, רק כדי שאנחנו נתעלה מעליהן.

לכל אחד בעיות משלו, כל אחד חווה אותן בדרכו שלו, אבל אנחנו צריכים לאסוף את כולן יחד, לדחות את עצמנו מהן ולעלות לדרגה של ערבות הדדית.

ושם אנחנו מתחברים בינינו, ועל ידי השגת חיבור נכון מתחילים להרגיש צורך במדרגה יותר גבוהה, בבורא. המדרגה הבאה שלנו, זה הבורא.

באופן כזה אנחנו צריכים ללכת קדימה. כאשר מישהו נופל, אנחנו צריכים להגיב לזה ומיד להרים אותו, צריכים כל הזמן להחזיק את כולם צפים עם הראש מעל המים, עד שנהפוך להיות כמו "מצוף", וכך כל הזמן לעלות, לעלות, לעלות.

זה נוגע גם לנשים וגם לגברים, לכל אחד באופן אישי. כאן, במצב הזה, אנחנו בעצם משלימים את כל העבודה.

ב"פרצוף הרוחני" יש שלושה חלקים: חב"ד, חג"ת, נה"י. לכן, בדרגות יותר נמוכות הם מתממשים בפירוט רב יותר, אבל אין שם שום דבר חדש, רק התגלויות עוד יותר גדולות של אותם העקרונות.

מתוך סדנה ראשונה בכנס החינוך האינטגרלי, 02.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כשהמחוג יזוז
לבבות מחוברים
הרצון של העליון, הוא איחוד כולל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest