דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעשות סוויץ' בתפיסה

לעשות סוויץ' בתפיסה

שאלה: מהי לדעתך הנקודה הקשה ביותר בעלייה של המקובל שמתחיל לגלות את העולם העליון?

תשובתי: הקושי הגדול ביותר, הייתי אומר אפילו שמדובר במהפך בכל התפיסה שלי את העולם, קרה בי כשהבנתי שכל ההבדל בין העולם הזה לעולם העליון הוא רק בתפיסה שלי ביחס לעולם:

– כשאני מתייחס אליו בצורה הטבעית, האגואיסטית, שאליה נולדתי – אז העולם שאני תופס נקרא "העולם הזה". ומפני שכך תופסים אותו כל בני האדם, אנחנו מכנים אותו "העולם שלנו".

– וכשאני מתייחס לעולם באהבה ובהשפעה, כשהוא ואני זה אותו הדבר – אז העולם שאני תופס ומרגיש נקרא "העולם העליון", "העולם הרוחני", "העולם הבא" ביחס להרגשה הקודמת שלי.

ובכן, כשמבינים שצריך להיות רק סוויץ' בתפיסה, והסוויץ' הזה הוא בך ("רצונות ומחשבות על עצמך" = "העולם הזה"; "רצונות ומחשבות על האחרים" = "העולם העליון") – זאת לדעתי ההשגה הקשה ביותר בחיי האדם. זה ממש לא פשוט לתאר את זה לעצמך, לא סתם בשכל, אלא ברגש, כדי שזה יהיה ממש "שלך". זה לוקח שנים רבות מהחיים. על פי התצפיות שלי – עשרות שנים!

כל כך פשוט וטבעי לנו לתאר לעצמנו את "העולם האחר" כקיים מעבר לגבולות העולם שלנו, מעבר ליקום, או מעבר לחיים שלנו, אחרי המוות. טבעי לנו לדמיין אותו בצורות הדומות לארציות, או בצורה של דמויות ויצורים שונים, אך בשום פנים ואופן אנחנו לא מתארים לעצמנו שהעולם הרוחני מופיע בעולם הזה, בתפיסה שלי את כל החפצים והאנשים שסביבי כחלקים שלי, כחלק ממני.

אנחנו בכלל לא יכולים לתפוס, אפילו אם שמענו וקראנו על כך המון פעמים, שההבדל בין העולמות הוא ביחס שלנו לסביבה: "לעצמי" – אני מרגיש את "העולם הזה"; "מעצמי" – אני מרגיש את "העולם העליון".

כל כך התרגלנו להרגיש את העולם שסביבנו כמו איזושהי מערכת קבועה ובלתי מעורערת, עד שאיננו מתארים לעצמנו שהכול תלוי ביחס שלנו כלפיו.

חכמת הקבלה מספרת שאני תופס את העולם בתוכי, והוא אינו קיים מחוץ לי. מכאן אני כבר "עשיתי חשבון" והבנתי שעליי לשנות רק את עצמי. ו"לשנות את עצמי" זה לא לשנות את הרצונות והתכונות שלי, אלא לשנות את היחס שלי לעולם, את הכוונה שלי כיצד לנצל אותו. כלומר, האם להשתמש בעצמי ובסביבה "לעצמי" (למען עצמי) או "מעצמי" (למען האחרים).

לקח לי המון זמן לעשות את הסוויץ' הזה בתוכי. אך לאחר שאתה מרגיש שהוא קיים בך, אתה כבר מתחיל לעבוד איתו ולהבין שהסוויץ' מ"לעצמי" ל"מעצמי" הוא הדבר היחיד שחשוב בחיים. מזה מתחילה העבודה הרוחנית האמיתית – הבדיקה העצמית ופעולת התיקון.

נכון לעכשיו, המהפך הזה בהכרה מתרחש בעולם כולו. כל אחד צריך להרגיש את הסוויץ' הזה בתוכו, אך מכיוון שההבנה הזאת תגיע בצורה המונית, היא תהיה יחסית קלה עבור כל אדם.

ידיעות קודמות בנושא:
הבחירה בידיך
הדרך אל המציאות המושלמת
כיצד לעבור לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest