דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעשות היפוך מעצמנו

לעשות היפוך מעצמנו

אנחנו מתקדמים קדימה על שתי רגליים: שמאל וימין. והתפקיד שלנו הוא תמיד לעשות צעד ברגל ימין. כך כתוב בכל מקום: בהלכות, במוסר, בתורה, הכול תמיד מתחיל בימין. לכן בשפה העברית כותבים מימין לשמאל.

"קו ימין" נקרא, שאני משתדל לעשות הכול בשלמות, בהשפעה, למעלה ממני, ההיפך ממה שאני מזהה בטבע שלי, למעלה ממה שאני רואה, מרגיש ומבין, למעלה מדעתי.

כי המדרגה הרוחנית הבאה שאליה אני משתוקק לעלות, אינה מושגת באותה השיטה שנהוגה בעולם הגשמי, שבו אנחנו כל הזמן הולכים ומוסיפים ידע, שׂכל, כוח, פיקחות, יותר לומדים, מקבלים תארים. כך משיגים את המדרגות הבאות בעולם הזה שבנוי על הרצון לקבל, איפה שצריך כל הזמן רק להוסיף יותר ויותר.

ואילו המדרגה הרוחנית בנויה על הופכיות. כמו שאנחנו לומדים, ש"מלכות דעליון" הופכת ל"כתר דתחתון", ו"כתר דתחתון", שזו הספירה העליונה שלו הופך רק לספירה התחתונה ביותר של העליון, ל"מלכות" שלו. הם הפוכים זה לזה.

ולכן העבודה שלנו, היא לעשות היפוך מעצמנו. לכן, ככל שאנחנו משתדלים להיות למעלה ממה שנמצא ברגש ובשׂכל הנוכחיים, במידה הזאת אנחנו מתקרבים יותר למדרגה הבאה, לשלב הבא.

וכאן אנחנו מבחינים בכך, שברגע שאנחנו משתדלים לעלות למעלה מהטבע שלנו: מקבלה להשפעה, מההיגיון שלנו להיגיון של העליון, ברגע שאנחנו נותנים יגיעה, אז מייד נותנים לנו בעיות וכישלונות. מפני שמגדילים לנו את הרגש והשׂכל האגואיסטיים הגשמיים כדי שאנחנו נעלה לאותו הגובה, לאותה המידה של המדרגה העליונה לעומת המדרגה הנוכחית.

אבל מפני שאנחנו לא יכולים מייד לקפוץ למדרגה הבאה ברגש ובשׂכל הגשמיים שלנו ולעשות עליה "מסך" ו"אור חוזר", להפוך אותה לעל מנת להשפיע. לכן אנחנו עושים את זה בהדרגה, טיפין טיפין, עד ש"פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 01.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הרשלנות הפושעת של חוסר הפעילות

לך יחד עם כולם, או שתקבל "סיבוב" נוסף
ברשותו של היחיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest