דף הבית / המשבר ופתרונו / לעצור את משבר האקלים

לעצור את משבר האקלים

שאלה: על פי דו"ח מקיף שחיברו מאות מדענים מרחבי העולם וישראל, גלי חום, בצורות וגשמים עזים רק ילכו ויעשו תכופים וקיצוניים יותר. ומי אחראי? אנחנו, בני האדם. הדו"ח שחובר על ידי הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים של האו"ם, ה-IPCC, מתאר מספר תרחישים שליליים אפשריים, גלי חום שתדירותם תעלה משמעותית, אירועים של גשם חזק ומנגד בצורת יהיו לשכיחים הרבה יותר, וכן הצפות באזורי החוף כתוצאה מעליית פני הים ועוד. החוקרים טוענים שהגורמים למשבר האקלים הם כמובן מעשי ידי אדם, פליטת גזי חממה וזיהום האוויר. אתה מסכים שזה הגורם?

תשובתי: אני חושב שהיחסים בין בני אדם, היחס של האדם לדומם, לצומח, לחי ולבני אדם האחרים, הם שקובעים את כל השינויים, ואין שום סיבה אחרת. בואו נעשה בדיקה, נשרוף פחות גז, פחם וכולי, נראה שהמצב לא משתנה, ואחר כך נדבר. אנחנו נראה שזה לא בגלל שאנחנו שורפים הרבה נפט וכולי, אלא אין דבר יותר דינמי מהיחסים בין בני האדם. בואו נתקן את היחסים בינינו ונראה עד כמה זה משפיע על האקלים, על כל דבר. אומנם נראה כביכול שאין קשר ישיר ומידי, אבל אם נשנה את היחסים בינינו, נרגיש ממש כמעט מיד את השינוי, כך אומרת חכמת הקבלה.

שאלה: כלומר, אם נפסיק את פליטת גזי החממה וזיהום האוויר זה לא ישנה?

תשובתי: שום דבר לא יעזור. כלום. היום אני כבר יכול לדבר על כך בפה גלוי.

שאלה: זאת אומרת, זה לא קשור בכלל להתחממות?

תשובתי: בטח שלא. אנחנו כמו ילדים קטנים שזוחלים על פני כל כדור הארץ הקטן וחושבים שאנחנו יכולים להשפיע על זה ועל זה, ובמשחקים הקטנטנים שלנו אנחנו כביכול עושים משהו. אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. הר געש אחד שיתפרץ הורס לך כמו כל המכוניות ופליטת הגזים האחרים. זה סך הכול כדי לסגור עיניים ולהגיד עשינו מה שאפשר.

שאלה: אז מהי באמת האשמה של בני האדם?

תשובתי: האשמה של בני האדם היא שהם מאמינים לכל מיני אינטרסנטים שרוצים להמשיך ולעשות הון ולכן עוזבים את הדברים החשובים באמת. אנחנו יכולים להשפיע על האקלים של כל כדור הארץ, ועל האיזון של כל הכוחות על פני כדור הארץ, רק מדרגת המדבר. דרגות הדומם, הצומח והחי לא יכולות להשפיע על זה. עלינו לאזן את המצבים שבינינו, עלינו להגיע למצב טוב בינינו, ש"איש את רעהו יעזורו", כולם חברים, כולם קרובים, כולם מבינים שאנו חיים על פני כדור הארץ אחד קטן ואנחנו אחראים על כל הדברים האלה, אם רק נחשוב בצורה כזאת. בואו נבדוק ונראה, שבזה אנחנו מרגיעים כל כוחות הטבע. ושום דבר לא יעזור לנו חוץ מזה.

שאלה: כלומר כל הטבע מאוזן חוץ מהאדם?

תשובתי: כן. האדם אינו מאוזן בשנאה לזולת. הוא מתייחס בשנאה אגואיסטית גם לדומם, גם לצומח, גם לחי וגם לבני אדם כמוהו. כל אחד מאיתנו ממש רוצה להוציא מכל אחד ואחד מקסימום תועלת ללא שום חשבון עם הזולת, אלא רק לעצמו. במצב מאוזן אנחנו דואגים לטובת הזולת כמו שאנחנו דואגים לעצמנו. כי אנחנו נמצאים על פני כדור הארץ, זו מערכת אקולוגית סגורה. אם נחשוב על כולם, נגיע לאיזון של כל הכוחות.

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.8.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest