דף הבית / אקטואליה / לעצור את המגפה

לעצור את המגפה

שאלה: אם אני מסתכל במבט גלובלי, אז אם לא נחסל את המגפה באיזשהו מקום בעולם, היא תחזור, או מימין או משמאל, או מלפנים או מאחור. אז יש פה איזשהו פלונטר שאי אפשר להתיר. איך אתה מסתכל על המצב הזה?

תשובתי: המגפה תחזור בכל מיני וריאציות, ואנחנו נצטרך עוד להתמודד עימה, עד שנבין שהתרופה לכל הבעיות היא סך הכול בניית יחסים יפים, טובים, קרובים בין בני האדם.

שאלה: איך זה צריך לבוא לידי ביטוי במרוץ לחיסונים בין המדינות העשירות לעניות, מה זה אומר יחסים יפים?

תשובתי: עלינו להיכנס למרוץ בתוך המדינות ובין המדינות, כדי להגיע ליחסים של "איש את רעהו יעזורו".

שאלה: בתוך המדינה אני מבין, אבל איך בין המדינות? האינטרס שלי שבישראל יהיו חיסונים, האינטרס של אדם מברזיל שיהיו חיסונים בברזיל, מה זה אומר יחסים טובים בין מדינות בהקשר הזה?

תשובתי: שגם בצורה בינלאומית אנחנו יכולים לעזור זה לזה.

שאלה: אבל אם אין מספיק חיסונים כרגע, ברגע נתון?

תשובתי: עלינו לדאוג לכך, כמה שאפשר, שיהיו מספיק חיסונים.

שאלה: במה זה תלוי?

תשובתי: עד כמה אנחנו קרובים זה לזה. לא יכול להיות שכבר עכשיו נעשה משהו מיד, אלא זה תלוי בהתקרבות אנשים זה לזה, להבין שאנחנו נמצאים על פני כדור הארץ הקטן וכולם תלויים זה בזה. המגפה הזאת כביכול אומרת לנו, "אתם לא בסדר בכלל זה עם זה על פני כדור הארץ. כדור הארץ כולו סובל בגללכם" בני האדם בדרגה העליונה של ההתפתחות האישית שלהם, אבל זו התפתחות אגואיסטית, התפתחות לא טובה, ועליכם להבין סוף סוף שאתם צריכים לשנות את היחסים ביניכם לכיוון של ידידות, עידוד, חיבור וכן הלאה. ואם לא, אז המגפה תחזור פעם שנייה בצורה אחרת לגמרי. ואנחנו עומדים לפני זה, ואז יכול להיות שהמגפה שתגיע תתחיל כבר להכות בנו בצורה רצינית מאוד.

הערה: זה מפחיד, הרב לייטמן.

תגובתי: לא, עד שהמגפה תלמד אותנו איך עלינו להיות.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 22.2.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest