דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעמוד בפני הגילוי

לעמוד בפני הגילוי

בזמן ההסתרה יש לי רק בחירה אחת: לתאר לעצמי את גדלות העליון ששולט ומנהל אותי וקובע את כל המצבים שלי. העליון בכוונה עושה את עצמו קטן כדי לאפשר לתחתון לעבוד.

אם הבורא יתגלה, הכוח העליון ששולט בהכול וקובע הכול, אז לא יישאר מקום לאמונה ולהשפעה שלי. כי אני אראה שהכל נמצא בידיים שלו ולא יהיה לי על מה לעבוד. לכן אני מבקש הסתרה.

אני מתחיל לכבד את ההסתרה, כי בתוך ההסתרה שלו אני חי. ובזמן הגילוי שלו אני נעלם. אם הבורא יתגלה, אני אהפוך לאפס גמור, בכך שארגיש שהוא מנהל ומסדר הכול ולי אין מה לעשות, אני לא קיים.

ואם הבורא נסתר, אז יש לי אפשרות לתת יגיעה, לעבוד, לחפש כוחות. ברור, שאת הכוחות אני מקבל ממנו, אבל אני מרגיש את עצמי קיים בזכות זה שמתגבר על ההסתרה ובונה משהו בעצמי. זהו השלב הראשון.

לאחר מכן, כשאני באיזושהי צורה הצלחתי לבנות את עצמי בתנאים של ההסתרה שאותה ביקשתי בעצמי וגידלתי את עצמי עד ל"פרצוף רוחני" שלם, אני משיג את גלגלתא ועיניים, את הכלים להשפיע המלאים, אז אני יכול לבקש מהבורא להתחיל להתגלות.

ואפילו שהוא יתגלה, אני לא אעלם, כי כבר אני קיים בעולם הרוחני ויכול להוסיף להסתרה שלו מעצמי, כאילו שהוא היה נסתר. אני מגלה את העצמאות שלי, למרות ההסתרה שלו. עכשיו הגילוי שלו לא מפריע לי, אלא להיפך, הוא נותן אפשרויות נוספות לעבודה. כי על אף זה שהבורא גלוי, אני יכול לעמוד בפניו ולא להתבטל בפניו. זה נקרא "לקבל על מנת להשפיע", דרגת האהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 29.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תראה את גובה החברים ותעלה בעצמך
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות
ממה נבנית דמות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest