דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעלות מהענף לשורש

לעלות מהענף לשורש

laitman_2009-07_0237_70.jpgשאלה: בחוכמת הקבלה יש חוק של ענף ושורש. ידיעת חוקים שונים בעולם הזה עוזרת לנו בחיי היום יום. במה יכולה לעזור לנו ידיעת החוקים הרוחניים, ובפרט – חוק ענף ושורש?

תשובתי: חוק ענף ושורש הוא החוק העיקרי והחשוב ביותר עבורנו בחוכמת הקבלה. הוא מדבר על כך, שכל הקיים בעולם שלנו יורד מלמעלה למטה – באופן ובסדר חד סטרי ומוחלט!

כתוב "אין לך עשב מלמטה, שאין מעליו מלאך מלמעלה, המכה אותו ואומר לו גדל". מלאך – זה כוח. כל פעולה, מחשבה, רצון, אירוע, תופעה, מהחלקיקים האלמנטאריים ביותר ועד לכוכבי הלכת הענקיים ביותר וגלאקסיות שלמות – הכול ובכל הרמות מופעל ומנוהל על ידי כוח עליון מלמעלה! כוח זה מתפצל וכולל בתוכו המון כוחות ברמות שונות של דומם, צומח, חי ומדבר – כוחות פיזיים וביולוגיים ברמות השונות. וכל זה מתרחש מלמעלה.

ולכן חוק ענף ושורש הוא חוק מאוד חשוב; הרי בעזרת חוכמת הקבלה, מתוך שנלמד את חוק ענף ושורש, נוכל לעלות מהענפים שבעולם שלנו לשורשים. נתחיל לראות את העולם שלנו בצורה שקופה, ומאחורי כל אובייקט נראה כוח, שמנהל אותו ומביא אותו לידי פעולה.

האדם יתחיל להרגיש, מאיפה באות המחשבות, הרצונות, למה פתאום מתרחש אירוע זה או אחר אצלו ואצל אחרים. הוא יתחיל לראות, כיצד פועלת בעולם רשת כוחות וכיצד, על ידי משחק, על ידי תנועות בצורה של גלים, היא מארגנת עבורנו את כל המתרחש כאן!
בצורה כזאת, האדם מתחיל בדו שיח עם הכוח העליון – עם השורש, שדרך הכוחות הפרטיים שלו מנהל את כל העולם שלנו.

האדם מתחיל להבין, היכן הוא יכול להתחיל בדו שיח עם הכוחות האלה ועם הבורא העומד מאחוריהם, כדי להגיב בצורה כלשהי, להשתתף במשהו, לשנות ולהתערב בצורה הכרתית. להבין מה נשאר לו לעשות בכל רשת הכוחות הזו, שמפעילה אותו מבחוץ ומבפנים.

אנחנו לא מבינים ולא משיגים זאת, אבל בכל רגע ורגע אנו נמצאים בתמונה כלשהי, שהכינו ועיצבו עבורנו כוחות אלה. עלי להבין, איפה בכל התמונה הזאת, אני יכול למצוא את ההשתתפות האקטיבית שלי – לנהל את החיים ואת הגורל שלי!

kab_sifria_40.jpg שיעור על פי המאמר "מהו, שכל עשב – יש ממונה למעלה המכה אותו ואומר גדל, בעבודה", שלבי הסולם, שנת 1990

רשומות קודמות בנושא:
השורשים הרוחניים של חיינו
מאחורי הקלעים של ההצגה "חיים"
קשר בין רוחניות לגשמיות – מלמעלה למטה
רשומות נוספות במדורים: חכמת הקבלה, מציאות מדומה, התפתחות רוחנית, שפת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest