דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / לעורר את היסוד של עם ישראל

לעורר את היסוד של עם ישראל

שאלה: ההורים של הללי, בת 4 עם צרכים מיוחדים, ארגנו לה מסיבת יום הולדת בגינה בשכונה. הם הזמינו מתנפחים, מפעיל, ממתקים, ואת כל הילדים בגן. למסיבת יום ההולדת הגיעה רק ילדה אחת. הלב שלהם של ההורים נשבר, והם שיתפו את החוויה ברשתות החברתיות. בחור בשם רועי, שמע את הסיפור וארגן לילדה מסיבת יום הולדת שבאו אליה מאות מתושבי השכונה עם הילדים שלהם. הוא עשה לה את המסיבה של החיים, הילדה כל כך התרגשה, זרחה כמו שמש. למה רק במצבים קשים אנחנו מגיעים למקום החם, היהודי, העמוק, המחבק?

תשובתי: אין לאדם התפעלות גדולה יותר מזו שהוא מגלה כתוצאה מיחס של אנשים הדומים לו, שמכבדים אותו, דואגים לו, מבינים אותו, פותחים לו את הלב. מצד שני, זה מצביע על כך שכל עוד לא נארגן את החברה שלנו נכון, החברה תמשיך לזלזל בכל אחד ואחת, ואולי אפילו תקבל מזה תענוג.

שאלה: מה יש בערבות ההדדית שנותן לאדם הרגשה של חום?

תשובתי: היהודים לא שייכים לעם אחד, אפילו לא נולדנו מאותם הורים, לא מאדם וחווה כמו כל האנושות. אנחנו שייכים לכל מיני שבטים ועמים קטנים, 70 אומות העולם נכללים בנו. אברהם הכריז שמי שרוצה לצאת מבבל לכיוון ארץ כנען שיבוא. אז יצאו עם אברהם כל מי שהיה שם ורצה להצטרף, והם היסוד לעם היהודי. במהלך הדורות, אותם אנשים שיצאו מבבל התחתנו, התחברו ביניהם, לכן עד היום הזה אנחנו מרגישים שאנחנו לא שייכים לאומה אחת. יש שוני גדול בין קבוצה לקבוצה.

שאלה: אבל יש רגעים שהכוח הזה של הערבות ההדדית, כאילו מתפרץ מתחת לפני השטח?

תשובתי: רק בתנאי שיש סכנת חיים. זה לא קורה כל הזמן מפני שאנחנו רחוקים זה מזה, אנחנו ממש הפוכים זה מזה. ולכן אנחנו חייבים לעורר בנו בכוח את היסוד שמשתף ומחבר אותנו יחד, שנרצה להגיע לאהבת חברים, לחיבור, לחיבוק, להגיע לכוח העליון, לקירוב הלבבות.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 8.11.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest