דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לספוג את העולם כולו לתוכך

לספוג את העולם כולו לתוכך

"איש אשר ירקח כמהו ואשר יתן ממנו על זר ונכרת מעמיו." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל, פסוק ל"ג).

שמן, בושם, קטורת, אלה הם פריטים עדינים מאוד של השפעת האור על הרצון. לא מדובר על חומרים וחפצים של העולם שלנו, אלא על שילוב נכון של האור, כלומר של תכונת ההשפעה, כאשר היא פועלת על רצון אגואיסטי זה או אחר.

לאדם שעלה עד לדרגת הכוהן, הדרגה הגבוהה ביותר של תכונת ההשפעה ההדדית, לא נשארים שום רצונות לחטוף משהו לעצמו, לרכוש, לקחת. זו מדרגה חדשה לחלוטין.

במדרגה הקודמת האדם היה צריך להיות מוכן כמו כוהן, ובמדרגה הזאת הוא צריך גם לרחוץ את הידיים, להיכנס לאהל מועד, כלומר למצב חדש לגמרי, לרצון חדש ולהתחיל לעבוד איתו.

אנחנו מורכבים מחלקים פנימיים וחיצוניים. כלומר אני קיים בגוף שלי ומסביבי קיים העולם. אבל העניין הוא שהעולם הזה גם כן מהווה את הגוף שלי, רק שמעמיד את עצמו כנמצא מחוצה לי.

אדם, בשונה מחיות, לובש בגדים. לכן החלקים החיצוניים מסווגים באופן הבא: גוף, לבוש, אוהל ואחר כך כבר מִדְבר, שמסמל את החלל הסובב.

לבוש, זה מסכים, שמאחוריהם אני מסתיר את האגו שלי, את הבושה שלי, מנוגד לאגו שלי, מגן על הגוף מקור, מחום וכולי.

אוהל גם כן נחשב לחלק שלי ונועד לתת לי את דרגת ההתפתחות הבאה, כאשר אני אוכל להתקיים בה ולצייד את עצמי, זה הבית שלי, אבל עדיין לא מתוקן במלואו, לא נכנס פנימה עם התכונות שלו. בדיוק כמו הלבוש.

בסופו של התיקון, כאשר אני עולה למדרגה הבאה, הלבוש הרוחני שלי הופך לגוף שלי. אחר כך במדרגה הבאה אותו הדבר קורה גם עם האוהל: הוא הופך לחלק פנימי שלי. וכך אני סופג לתוכי את העולם כולו.

כלומר, אני כל הזמן עולה בסולם של המדרגות הרוחניות, וכאשר אני נכנס למדרגה הבאה שלפני כן הייתה הלבוש שלי, אז הלבוש הזה נכנס לתוכי. כאשר אני עולה למדרגה הבאה שמקודם הייתה אוהל, אני גם כן סופג אותה לתוכי. וכן הלאה.

כך רצונות יותר חיצוניים שנראו לי לגמרי זרים, שאין בהם צורך או אפילו כלליים של כולם ורחוקים, לאט לאט נכנסים לתוכי והופכים לאישיים שלי. זה נמשך עד שאני מתחיל להרגיש את כל הנשמה, כלומר את כל הבריאה, כגוף רוחני אישי שלי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 02.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות כוהן גדול
כל העולם בתוכי
לברר את האמת בלב של עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest