דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / לסבול כדי לחיות

לסבול כדי לחיות

v_okno_100_wp.gif

שאלה: איך אפשר לוותר על התענוגים הגשמיים, אם עדיין אין לאדם חיוּת ברצון להשפיע?

תשובתי: אנחנו רואים שהאנושות עוברת את כל המצבים הללו בצורה מאולצת. האנשים מתגלגלים, עד שהם נקלעים לחוסר אונים, לדיכאון, לסמים, לאלכוהול ולהתאבדויות. אנחנו מתדרדרים לכל זה בלית ברירה, מפני שכוח החיוּת הטמון בנו מחייב אותנו להמשיך להתקיים. אך למעשה, רוב האנשים בעולם היו מסכימים לא לחיות. אם נערוך חשבון מדויק, לא רגשי ולא מתוך פחד אינסטינקטיבי בהמי, נראה שהפחד מפני המוות טבוע בתוך ה"בהמה" שלנו, על מנת שאנחנו נשיג את המטרה. אותו הפחד מהמוות הוא שמחזיק אותנו, שולט עלינו, ואלמלא השליטה שלו היינו מבצעים חשבונות אחרים.

בכוונה גרמו לנו להיות משועבדים למוות, כך שנהיה חייבים להמשיך לחיות בכל מצב ונהיה מוכנים לתת הכול בעד החיים. על אף שאין ספק שהחיים בעצמם אינם שווים את זה. אלא כל זה מושרש בתוכנו, בעל כורחנו, מפני שדווקא דרך הייסורים וכל החשבונות הקשים, אנחנו בכל זאת יכולים להתקדם אל המטרה, על אף שאנחנו עוברים מצבים שאין בהם שום הצדקה להתקיים, לחיות. מטרת הבריאה מחייבת אותנו לכך. לכן, הבורא החדיר בתוך הרצון לקבל פחד בהמי, שמחייב אותנו להיאבק על חיינו. מושג ה"חיים" אצלנו הוא גבוה בהרבה ממושג ה"ייסורים", עד שהאדם באמת מגיע למסקנה שכדאי לו למות במקום לחיות. הוא נמצא בתהליך בירור עמוק מאוד. וכל זה, כדי שנוכל לשרוד, ודרך החשבונות האגואיסטיים בכל זאת נגיע להחלטה שלא כדאי לנו לחכות למוות שיגאל אותנו מהייסורים שאנחנו מרגישים ברצון האגואיסטי שלנו, אלא אפשר להחליף אותו ברצון אחר, ברצון להשפיע.

ואז ההשפעה, החיבור עם האחרים, כבר לא תיראה לנו גרועה יותר מהמוות, ולא תיראה לנו בלתי מציאותית. דווקא מפני שסבלנו הרבה באגו שלנו, אנחנו יכולים לעשות עכשיו את החשבון ולהסכים שאפשר להגיע לרצון להשפיע. ודווקא הייסורים יכולים לעזור לנו בכך. כך אנחנו מתקדמים.

זאת אומרת, יש כאן מאבק בין כוחות שונים שנלחמים בתוך האדם. ולאדם עצמו נשאר רק הסיכום ממאבק הכוחות הזה, וזאת חכמת החיים שהוא רוכש.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
מדורה שאינה צריכה לכבות
הפחד המרוֹמֵם
נעלה – והפחד יתמוסס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest