דף הבית / לנקום באגו שלי

לנקום באגו שלי

שאלה: מאין מופיע באדם רגש הנקמה?

תשובתי: זהו דחף חד וחזק מאוד שאופייני לכולם. נקמה יכולה לייסר את האדם ולספק את כל הרצונות שלו, למען הנקמה אדם מוכן למות. רגש קשה זה נובע מתבוסה של האגו, מעין מכה ל"אני".

שאלה: מה אתה מציע לעשות במצב כזה?

תשובתי: ניתנת כאן לאדם הזדמנות מצוינת לנקום באגו של עצמו, שמוליד בתוכו את התכונה הזאת. כאשר מתלקח באדם רגש הנקמה, עליו לחשוב כיצד לכוון אותו לתיקון המערכת הכללית ואיך יחד עם זאת לא לגרום נזק לעצמו ולאחרים. במילים אחרות, עלינו להבין נכון את הסיבות לכל התכונות שמופיעות בנו גם החיוביות וגם השליליות.

שאלה: נניח שאדם מסוים גרם נזק למשפחתי, מופיע אצלי כמובן רגש של נקמה. כעת עליי לנקום בעצמי, באגו שלי? למה אני צריך להתחיל לעבוד עם האגו שלי בזמן שגרמו נזק למשפחתי, איך האגו שלי קשור לזה?

תשובתי: המשפחה שלך זה גם אותו אגו שלך. כלומר, האדם שהסב נזק למשפחתך, גרם באופן כלשהו נזק לאגו שלך, ל"אני" שלך. עליך להיות אסיר תודה לאגו על כך שהוא פגע ב"אני" שלך ובאופן כזה אתה יכול לראות עד כמה אתה פגוע מהיחס המזלזל שלו כלפיך. אתה יכול כעת להתעלות מעל האגו שלך ולחשוב כיצד להתנהג נכון.

שאלה: אם מדובר על נקמת דם, כאשר הורגים מישהו במשפחה, מה לעשות במצב כזה?

תשובתי: בכל מקרה צריך ללכת על תיקון החסרונות שלך, שדרך ההנהגה העליונה עוררו כזאת התגלות של פעולות כלפיך. למעשה אנחנו לא מקבלים שום דבר מבני אדם אחרים אלא רק מהבורא, "אין עוד מלבדו". לכן עלינו לחשוב באיזו צורה נשקם את אותם יחסים הדדיים עם הבורא, שמעביר עלינו את הפעולה הזאת דרך אדם אחר, שמהווה במקרה הזה "מלאך". עלינו להסתכל על הכול כמו על הזמנה של הבורא להגיב עליה נכון. בעולם שלנו אין בני אדם, יש "בובות על חוט" שמשחקות לפנינו בהצגת תיאטרון, שדרכה עלינו לראות את הבמאי הראשי. אם אתה ממשיך לנקום באותו אדם, באופן כזה אתה נכנס לתוך ההצגה והופך להיות בעצמך "בובה על חוט".

שאלה: האם המחשבות על הנקמה מייסרות רק אותי או גם את מי שנגדו הן מכוונות?

תשובתי: זה לא חשוב, לא צריך להעריך את האירועים באופן הזה. להיפך, צריך להשתמש בידיעה ש״משחקים איתנו״ דרך הבעיות הכלליות שבעולם. עלינו להגיב עליהן בצורה נכונה ובמקום לנקום במישהו עלינו לחפש קשר עם ההנהגה העליונה. זה לא משנה מי זה ומה זה, מקום ריק, או אפילו חרק שדרכו הבורא מרגיז אותנו. הכול רק מצביע על כך שצריך למצוא קשר עם הבורא. אין קשר לאדם אחר, עלינו להתעלות מעליו. אני מבין שלא תמיד זה אפשרי, אנחנו נמצאים ביחסים הדדיים רציניים ומיוחדים. בנקמה העבודה היא רק עם עצמי וכאן אין לי שום יריבים פרט לבורא.

הערה: כדי לא ״לאכול את עצמי״, או לא לחשוב על כך כל הזמן, עליי לנקום במהירות, ואחר כך כבר להסדיר את היחסים עם הבורא.

תגובתי: להיפך, המחשבות שלך על כך, זה גם תיקון. צריך לראות את העולם הנכון ולא את העולם ההפוך.

הערה: אבל זה לא פשוט.

תגובתי: הכי חשוב להגיע למצב העיקרי שלנו, ש"אין עוד מלבד הבורא", הכוח המנהל היחיד שמסובב את כולם כדי להביא אותנו למטרת הבריאה, לכן יש לי עסק רק איתו. כל השאר, הם אלה שדרכם הוא משפיע עליי. המטרה היא להתעלות מעל האגו שלנו, מעל ה"אני", שמשתולל בתוכנו. כמובן שללא סביבה נכונה שתתמוך ותכוון אותנו, בלתי אפשרי לעשות זאת.

שאלה: האם אדם אחד לא יכול להתגבר על כזה רגש חזק שמופיע ביחס לאחר?

תשובתי: בחכמת הקבלה נאמר ששנאה, תאווה וגם קינאה, למרות שהם רגשות נוראיים בפני עצמם, אלה דווקא הרֵגשות המבורכים ביותר שיכולים להביא לתיקון גדול.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.5.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest