לנצח בכוח הרוח

שאלה: אלכסנדר מוקדון היה מצביא גדול שיצא לכבוש את ירושלים. כתוב בתלמוד, שכשהוא הגיע לירושלים, יצא לקראתו הכוהן הגדול שמעון הצדיק ואיתו החכמים. הם התקדמו כל הלילה לאור הלפידים, ולקראת שחר הם נפגשו עם הפלוגות הקדמיות של מוקדון ועמדו בדרכם. הפלוגות נעצרו, מוקדון ירד מהמרכבה וקד קידה בפני הכוהן הגדול, וההסתערות על ירושלים בוטלה. מה גרם לכך?
תשובתי: לכוהן הגדול יש כוח עליון ואלכסנדר מוקדון הרגיש אותו. הוא הרגיש כוח בחכם, הזקן הזה, ופשוט השתחווה בפני החכמה העצומה שהוא חש.

שאלה: אתה רואה איזושהי אצילות באלכסנדר מוקדון?
תשובתי: הוא אדם חכם וגדול, שלא יצא סתם לכבוש את העולם, אלא כדי למלא את העולם בידע ובמדע, ולהאיר אותו. זה מה שהוא רצה בראש ובראשונה להותיר בעמים שדרכם עברו הכוחות שלו. הוא רצה להפוך את העולם לעולם מואר.

שאלה: מהי אותה רוח באדם שמנצחת הכול?
תשובתי: זה אותו כוח אלוהי שקיים באדם, שאיתו הוא יוצא לעולם ורוצה לנטוע זרעים של הידע הגדול הזה לכולם, וזה היה הרעיון שלו, וזו הייתה הסיבה שבגללה הוא יצא למסע שלו.

שאלה: ומהו הכוח שהיה בכוהן הגדול?
תשובתי: במקרה הזה, שני אנשים גדולים, בכוח ובשכל, נפגשו. ומתוך הבנה וכבוד הדדי ערטשחים לא נכבשה. הכוהן הגדול מחויב להישאר בירושלים, אין לו לאן ללכת. יש לו משימה אחרת לגמרי, עליו למלא את האדמה ברוח.

מתוך התוכנית "חדשות", 25.12.2023

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest