דף הבית / אקטואליה / לנה דל ריי תופיע בישראל

לנה דל ריי תופיע בישראל

הערה: הזמרת האמריקאית לנה דייל ריי תופיע בישראל, למרות המחאות של BDS. תהיה לה הופעה באחד הקיבוצים ליד תל אביב. היא כתבה על כך בטוויטר, ומיד המעריצים שלנו הציפו אותה בהצהרות מחאה: "אסור! ישראל היא מדינת כיבוש!" תגובתה היתה: "אני זמרת פשוטה. והלהקה שלי מופיע מזה עשר שנים במדינות שונות. אנחנו סבורים, שמוזיקה נושאת הרמוניה לחברה. מוזיקה, זו שפה שיכולה לאחד". זה לא גרר אחריו שום תגובות חיוביות, קבוצות מעריצים פרו-פלסטיניות ואחרות, תקפו אותה בטענה שהיא עושה זאת לשווא.

תגובתי: ישנה בעיה. העניין הוא לא בפלשתינאים שממצאים ומוצצים הרבה מאוד מההצבעות, למרות שישראל עוזרת ונותנת הכול למדינות הערביות הסובבות אותה וגם לאותם פלשתינאים. העניין שזו הבעיה שלנו ואנחנו צריכים לפתור אותה.

אם אנחנו לא נראה דוגמה לאיחוד נכון בתוך העם שלנו, בסופו של דבר כל אומות העולם יקללו אותנו, ילחצו עלינו ויהיו סבורים שאנו חסרי תועלת לחלוטין ומזיקים. לכן עלינו להבין מה בכל זאת מתרחש איתנו. אנחנו חייבים להביא את כל העולם לכדי פעולה, השפעה הדדית נכונה וטובה ואילו אנחנו משחקים תפקיד אחר לגמרי. אנחנו לא מבינים שהקשר הזה צריך להגיע מאיתנו, מהקשר הטוב בינינו, בתוך העם שלנו.

לכן, מאחר ואנחנו מאוד מפורדים בתוך העם שלנו, ונמצאים בקוטביות מוחלטת, אז כל העולם מתייחס אלינו באופן זהה. העולם מהווה השתקפות, תוצאה, מהאופן שבו אנחנו מתייחסים זה לזה בתוך המדינה, בינינו. דווקא בישראל העם היהודי לא רוצה להתאחד, ומכניס לעולם כוח אנטי-מאחד ובסופו של דבר הוא פועל בכל העמים נגד ישראל.

הערה: אנחנו רואים, שלאורך כל שנות קיומה של האנושות, ההיסטוריה של העם היהודי מאוד לא פשוטה, היא ייחודית, לא הגיונית.

תגובתי: היא מושתתת רק על דבר אחד: על תפקידינו להראות לכל העולם דוגמה לאיחוד. אבל אנחנו לא מראים זאת ולכן ההיסטוריה שלנו כל כך נבדלת מאחרים. אם נראה זאת, אז כל אזרחי העולם יהפכו להיות מעריצים שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה, "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest