דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למצוא את חור המחט הנסתר והמיוחל

למצוא את חור המחט הנסתר והמיוחל

שאלה: לשם מה אנחנו לומדים עכשיו את כל המערכת המורכבת של עולמות האצילות והניקודים בשיעור על ספרו של בעל הסולם תלמוד עשר הספירות?

תשובתי: אנחנו צריכים לגלות כיצד לתקן את השבירה, בעזרת אילו פרצופים רוחניים ואילו חלקים.

עולם הניקודים הוא העולם שנשבר, ועולם האצילות הוא העולם שמתקן את השבירה הזאת. אנחנו חייבים לדעת איזו תכונה מתוקנת על ידי מה ומי אחראי על כל הפעולה של התיקון. כל תיקון דורש ידע מדויק: במה הייתה השבירה, מה מקולקל, כיצד ניתן לתקנו ובעזרת אילו אמצעים. כל זה מתברר עד לפרט הקטנטן ביותר, ורק אחר כך מתבצע התיקון.

הבעיה של האנושות היא שאנחנו רוצים לתקן את העולם הזה מבלי שאנחנו יודעים עליו משהו. ועולם האצילות מצטייר עבורנו כדוגמה נכונה: עד שלא אדע בדיוק את סיבת השבירה, אילו חלקים נשברו, כיצד הם תיפקדו קודם, לא אוכל להפעיל את התיקון. כל התיקון מתבסס על ידיעת הקלקולים, רק אז ניתן לבנות את מערכת התיקון. לאנושות אין שום סיכוי להשׂיג חיים טובים ולתקן משהו, אם איננו מבינים מה שמתרחש עימנו. אז כיצד אנחנו יכולים להשׂיג תיקון?

לכן ניתנה לנו רק הבחירה החופשית לעשות את התיקון. אנחנו לומדים על מערכת התיקון שהתפשטה ממעלה למטה, לכן כל התהליך שָם היה ידוע מראש, מתחילתו ועד סופו. אך כשאנחנו עולים ממטה למעלה, איננו מסוגלים לדעת מראש את תחילתו של התהליך, את התהליך עצמו ואת סופו כדי להרכיב את מערכת התיקון. אנחנו משתמשים כבר במערכת מוכנה שנוצרה בזמן ירידת המערכת ממעלה למטה. אך אנחנו יכולים להשתמש בה רק בתנאי שנוכל להיכנס לתוכה ולהפעיל את כל המערכת.

לכן, אין שום סיכוי שנוכל על ידי גישוש בצורה עיוורת, כפי שפועלת בינתיים כל האנושות, להשׂיג איזושהי הצלחה. רק חכמת הקבלה יכולה לשמש לנו כמדריך לתיקון.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 11.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אבא ואימא עליונים המבינים אותנו
ניסיון יקר הערך מהירידה
למה עולם האצילות לא נשבר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest