דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / למצוא את המקור למילוי

למצוא את המקור למילוי

thumbs_molitva_100_wp.gif

שאלה: שמעתי בתשומת לב רבה את השיעור על מאמר "יש בירור מר ומתוק, אמת ושקר" (מאמר קמח, מספר שמעתי). הדגשת בשיעור כי אין אתה מתעסק בהעברת המסר של בעל הסולם לאנשים דתיים. אבל גם אצלם האגו הולך וגדל, וגם הם עוברים משברים ונחנקים מייסורים, במצב כזה, ללא ספק, זקוקים גם הם ללימוד של בעל הסולם, בדומה לכל טובע שזקוק להצלה. אז איך אפשר לעמוד מן הצד, בעוד שהאחים שלנו סובלים כל כך קשה?


תשובה:
אני חי בין אנשים דתיים משנת 1976. אתה צודק, כשאתה אומר, כי גם בסביבתם "מתבשל" משבר. כואב לי על הייסורים שלהם. וגם אם אנשים מרגישים את עצמם מאושרים, אני רואה, שהנשמות שלהם מתייסרות. אך עדיין לא הגיע הזמן לפנות אליהם בצורה ישירה – בעל הסולם כותב, שעד שכל חלקי העם, ובייחוד הדתיים, יהיו מוכנים לקבל את חכמת הקבלה, צריכים לעבור 3 דורות (כתבי הדור האחרון).

אין לי זכות להתערב בחייהם של אנשים, שדוחים את חכמת הקבלה, ונמצאים תחת פיקוח של מנהיגים כאלה או אחרים. אמנם בזמן האחרון גם שם מדברים על קבלה, אך אין הם מלמדים קבלה, אלא תערובת מוזרה של מוסר, חסידות ופסיכולוגיה. למעשה, עד שלא יתחילו ללמד את החומר של בעל הסולם, אין מה לדבר על חכמת הקבלה. וגם אז נשאלת השאלה, מי ואיך ילַמֵד… אך החומר שלו לבד כבר מסוגל לפתח את האדם כלפי התיקון.

לחילונים אין מנהיגים משלהם, ולכן, אפשר בצורה חופשית להציע להם את שיטת התיקון – חכמת קבלה. הם חופשיים במובן זה שאינם סובלים מלחץ או הגבלות של מנהיגים כאלה או אחרים. אמנם גם החילונים שוגים בתפיסתם את חכמת הקבלה, לפעמים אף לא פחות מהדתיים, אך איתם הבעיה קטנה יותר. ומפני שאיננו דורשים שינויים בחיי היום-יום שלהם (היינו לחזור בתשובה במובן העממי של הדברים), אפשר להפיץ את חכמת הקבלה בקרבם.

בסופו של דבר אנשים מוצאים את חכמת הקבלה בעצמם, מרגישים אותה בתת-מודע, מאתרים אותה, כמקור למילוי – על ידי ה"נקודה שבלב", כמו על ידי חיישן. ולכן, לא צריך לעשות כלום, מלבד להפיץ את חכמת הקבלה בצורה כללית ורחבה, לכולם ובכל מקום, להמונים: מי שצריך – ימצא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest