דף הבית / למען זכויותיהם של המושפלים והמקופחים

למען זכויותיהם של המושפלים והמקופחים

שאלה: אני עובד ב"אגודת העיוורים המאוחדת", האם  המאבק למען זכויות העיוורים, למען הטבת התנאים שלהם בעבודה והעלאת שכרם, ייחשב לאלטרואיזם, להתגלוּת האגו שלי, או שכביכול "מגיע להם" מה שיש להם?

תשובתי: אתה יכול לומר דברים זהים על כל המושפלים או המקופחים שזכויותיהם קופחו. אני מבין אותך, אבל העניין הוא בכך שאם אתה רוצה לעזור להם, המאבק שלך למען זכויותיהם לא נושא פירות, באופן כללי. כל הבעיות, כל החיפושים בעולם שלנו, כל מה שנעשה יהפוך נגדנו בסופו של דבר, מפני שהתיקון מושג רק באיחוד, רק בהתקרבות לכוחות רוחניים, למערכת ההנהגה הרוחנית.

ודאי שמאבקיך למען זכויותיהם של העיוורים, החרשים וכולי ראויים לשבח. זה מעיד על הלב שלך, על החמלה שלך כלפי בני אדם אחרים. אבל בסיכומו של דבר זה לא יניב מאומה מבחינה מעשית, מפני שאתה לא מושך ולא מפעיל את האור העליון בכך, והרי רק הוא מבצע תיקונים בעולם.

אם אנחנו לא מושכים את האור העליון, השפעתו על עולמנו תהיה רק בכך שהוא מפתח את האגו שלנו, וכתוצאה מכך נהייה לנו רע יותר. אנחנו נעים לכיוונים של התפתחות טכנולוגית, חומרית ופוליטית, שבסיכומו של דבר מביאים לנו רק נזק. כל דרגות ההחלטה בגשמיות, ללא יוצא מן הכלל, מביאות רק להכרה שכל זה הוא רע.

אני מבין את הדחפים שלך והרצון לעזור לבני האדם, אבל בצורה כזאת לא תעזור להם. אנחנו עדים לכך שלאורך אלפי שנות קיומה, האנושות לא מצאה אלגוריתם של עזרה, של התנהגות ושיתוף פעולה הדדי ונכון בין בני האדם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 16.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest