דף הבית / המשבר ופתרונו / למען המשפחה אני מוכן להכל

למען המשפחה אני מוכן להכל

שאלה: יש כזה מושג "מוטיבציה", שמסמל את הרצון הפנימי של האדם. וישנו מושג "השפעה", שאנחנו משפיעים על חבר לעבודה כדי לעורר אצלו איזה שהם רצונות. מאיפה בכל זאת צריכה להגיע המוטיבציה של העובדים והמנהל, מבפנים או מבחוץ?

תשובתי: זה לא צריך לבוא לא מהעובדים ולא מהמנהלים, אלא מהמומחים ללימוד אינטגרלי שעובדים בחברה הזאת ומבינים מה עוד הם יכולים לעשות כדי ליצור מילוי בקולקטיב. כי האדם הרי צריך להרגיש שכר לא בסוף החודש, כאשר הוא מקבל את הצ'ק, אלא ישירות בזמן העבודה.

"אני עובד יחד עם כולם. עורכים אצלנו אירועים מעניינים, מחלקים לנו סוכריות בזמן העבודה, שולחים מתנות לאשתי ולילדיי", וכולי.

אלה הכול דברים פעוטים. אבל יחד עם זה האדם מרגיש חום, מרגיש שכר. בשבילו העבודה הופכת להמשך של המשפחה. כי כמה אני מוכן לתת למשפחה, מפני שהיא שלי! אני עובד למענה! וככל שאני עובד יותר למענה, כך אני מקבל יותר תענוג מזה שאני נותן לה, ואפילו מזה שמקצץ מעצמי! יש בזה אפקט נוסף, אפקט של הקרבה עצמית! יש כזה דבר באדם, במיוחד ברוסיה.

אבל צריך להשתמש בזה בזהירות רבה, בצורה עדינה, בכך שיוצרים באדם כאלה מילויים ורוויה, כדי שהוא יעריך את העבודה בזכות ההרגשה הפנימית שבו.

זה היה מושך את האדם, קושר אותו למקום. זה היה נותן לו מוטיבציה להרגיש שהוא עובד במשפחה ולמען המשפחה. אולי זו הרגשה שקרית, אבל אם היא מופיעה, אז האדם לא מכשיל את חבריו לעבודה, לא מקלקל את הציוד של החברה, חוסך חשמל וכולי.

פתאום מתחילים להתגלות בו כאלה מאגרים, כאלה אפשרויות, שלא צריך לחייב אותו לחסוך או לעשות עוד משהו לפי הוראות. כך זה לא יסתדר!

ואילו כאן הכול נעשה אוטומטית, העיקר זה להזמין באדם את המוטיבציה הזאת, את ההרגשה שהוא עובד בסביבה כמו בבית! ההרגשה הזאת מזמינה משאבים עצומים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 3, 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בבית טוב, אבל בחברה טוב יותר
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית
איך לעורר את כוח החיוּת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest