דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למעלה במדרגות העולמות הרוחניים

למעלה במדרגות העולמות הרוחניים

photo_rav_gh70_107.gif

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 1

שאלה: האם אהבת אם לילדיה ואהבה בין בעל לאישה היא אגואיסטית?

תשובתי: אהבה כזאת אינה אגואיסטית. כל הרצונות שלנו מתחלקים לדרגות דומם, צומח, חי ומדבר (א', ב', ג', ד').

רצונות שמתעוררים באדם בדרגת החי, דומים לרצונות בעלי החיים רק מפותחים יותר. ניתן לייחס אליהם את רצון האם ביחס לילד שלה או רצונות הנוצרים ביחסים בין בני זוג. אולם היחס האינסטינקטיבי של האם כלפי ילדיה אינו אגואיסטי. הטבע מחייב את האדם\את האם לנהוג באופן כזה, כדי למלא את רצון הזולת\הילד.

האגו זה רצונות ליהנות על חשבון הזולת, כלומר שיהיה לי טוב על חשבון מישהו אחר. אני אפילו אהנה אם יהיה לו רע. תענוג מסוג זה ניתן לחלק להרבה דרגות.  לדוגמא אני יכול לקבל תענוג מכך שאני הופך את הזולת לעבד שלי. ישנו גם תענוג מהאפשרות להזיק לו, להשפיל אותו ולגרום לו יסורים. קבלת תענוגים מניצול הזולת ולא מהרצון הטבעי ליהנות נחשב לאגואיסטי.

אם אני רוצה לקבל תענוג מאוכל טעים, מהקשר עם ילדיי או ממשהו בחיים ובכך לא גורם נזק לאף אחד, אז זה אינו נחשב לאגואיזם. פעולות אגואיסטיות מכוונות לניצול הזולת למטרת רווח אישי.

אנחנו מבררים את האגו האמיתי\הרוחני שלנו בדרגת ה"אדם", כשאנחנו מגיעים לקבוצה. ואז אנחנו מתחילים להרגיש דחייה מיוחדת זה מזה וקובעים בינינו איזו חומה.

במידה בה נרצה להתקרב, ללמוד יחד, לארגן סעודות ולהתאחד, כדי להגיע לתכונת ההשפעה, באותה מידה אנחנו נרגיש שנאה עוד יותר גדולה זה לזה, אנטיפטיה וחוסר רצון להתחבר יחד.

באותו רגע האגו שלנו יבוא לידי ביטוי. אין אגו כזה לאנשים רגילים, יש אותו רק למי שירצה להתחבר כדי להגיע לרוחניות. האנשים האלה מגלים שהם לא יכולים לעשות איתו כלום. אך מדוע? כדי שלאחר מכן תופיע בהם הנחיצות בכוח העליון.

מהיכן מופיע הכוח הזה? הוא קיים מלכתחילה במערכת השלמה ונעלם\מסתתר לאחר\כתוצאה משבירתה. הכוח הזה קיים, אך מסתתר בפנים. ואם אני אשתדל להגיע לאיחוד עם החבר שלי ולא אוכל, אז יותר ויותר (עד מידה מסויימת) תתחיל להתגלות לי דרגת האגואיזם שלי. וזאת תהיה המדרגה הרוחנית הראשונה שלי חלק 125\1 מהעלייה הכללית.

אני עובד על זה חודשים ארוכים, עד שאני מגיע למצב שאני כבר לא יכול להתגבר עליו בעצמי. ואז נבנה בי חסרון באותו האור שמילא אותנו מקודם ועכשיו נסתר בפנים ואני ארצה שהוא יבוא יתגלה ויקשר אותנו יחד.

הדרישה הזאת משחררת לי את המדרגה הרוחנית הראשונה: אני וחבר והאור העליון בינינו. ולאחר מכן המטרה שלי תהיה להגיע למדרגה הבאה בה האגו יגדל עוד יותר, תבער השנאה שאפילו לא שיערתי היא קיימת.

כל פרט יעצבן וידחה אותי בחבר. ומעל זה נצטרך לעבוד בכל הכוח יחד ואנחנו נעלה למדרגה השנייה מתוך 125 המדרגות וכך עד גמר התיקון.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוח האידיאל הגבוה של השפעה
המשחק לא יעזור
בעלותי במדרגות הבינה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest