דף הבית / אקטואליה / למנוע מלחמת עולם שלישית – חלק א' – למה מתרחשים סכסוכים?

למנוע מלחמת עולם שלישית – חלק א' – למה מתרחשים סכסוכים?

הערה: עוד לפני עשר שנים אמרת שהעימות בין ישראל לחלק הקיצוני של הציבור הערבי, זה לא סכסוך מקומי. קיצוניים יתחילו בעימות נגד ישראל, ובמוקדם או במאוחר יגיעו לעימות עם כל העולם. זוהי תחילת מלחמת העולם השלישית שרק תלך ותגדל. אז זה היה נראה לי כגחמות קבליות, היום אני מבין שצריך להתחיל להקשיב לתחזיות הקבליות ביתר תשומת לב, בדאגה מיוחדת.

תשובתי: למרבה הצער, מה שנאמר בחכמת הקבלה מתבצע לאורך כל ההיסטוריה בדיוק מתמטי. יכול להיות פער מסוים בזמן, אבל בעיקרון, אפילו זה לא קורה. לפני ארבעים שנה המורה שלי אמר לי, שבערך משנת 1995 גילוי חכמת הקבלה יתחיל בקרב ההמונים, אחר כך תהיה תקופה אחרת וכולי. כל זה מתקיים באופן מדויק, ומעורר בכל אלו המכירים את החיזויים יראה גדולה.

מלחמת העולם השלישית אינה דומה למלחמות הקודמות, היא מסתכמת בהמון סכסוכים ועימותים מקומיים איטיים ובלתי פוסקים, שמתישים את כל האנושות. העניין הוא, שהאנושות הגיעה לסף ההתפתחות שלה. היא מתחילה להבין שהיא לא מצליחה להסתדר לא עם עצמה ולא עם חוקי הטבע, שקובעים את החיים שלה. לא רק שאנחנו לא מכירים את חוקי הטבע, אלא אנחנו אפילו לא יכולים לנהל את החברה שלנו בכל תחומי החיים. המדעים נכנסו למבוי סתום, משפחות מתפרקות, אנשים מעדיפים לשקוע בסמים וכדורי הרגעה.

האנושות נמצאת במבוכה. החזקים שבעולם הזה לא יודעים מה לעשות. באופן כללי, העולם שבו חיינו בעבר די בהצלחה, הפך להיות בלתי מובן לחלוטין. ולכן מתחילים הסכסוכים והעימותים. העולם הפך להיות אינטגרלי, הוא התעגל, פועלים בו חוקים שונים, חוקים של קשר אינטגרלי בין כולם. כל אדם משפיע על כל העולם, וכל העולם עליו, הכול שזור זה בתוך זה. אנחנו עדיין לא רואים את רשת הכוחות הזאת, אבל היא קושרת אותנו חזק מאוד, כמו תאים בגוף האנושי. חכמת הקבלה כתבה על כך לפני אלפי שנים.

אבל הבעיה היא שאנחנו בנויים לפי עיקרון אגואיסטי אינדיבידואלי, ולא באופן אינטגרלי. אנחנו לא יכולים להקיף את כל המערכת הזו, איננו יכולים לשתף פעולה באופן הדדי נכון זה עם זה, אנחנו לא מכוונים כדי לקבל ויחד עם זאת להשפיע. אדם הוא היצור היחיד בטבע, שנברא על עקרונות אגואיסטים. כי דרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע, קיימים באופן אינסטינקטיבי, אין להם בחירה חופשית. ואילו האדם בנוי לפי עיקרון אחר, בתוכו עובד רק האגואיזם. לכן יוצא, שאם הטבע הדומם, הצומח והחי נמצאים באיזון דינאמי: פלוס-מינוס, חום-קור, חושך-אור, אז הטבע הפנימי האגואיסטי שלנו, לא מאוזן על ידי הכוח הטוב, אלא נושא אופי שלילי בלבד.

שאלה: אבל יש אנשים שיכולים להתקומם: "סליחה, אני אתמול העברתי זקנה את הכביש". אחר יאמר: "סליחה, אבל לפני עשר שנים אנחנו אפילו לא שיערנו שתיווצר רשת חברתית מדהימה כמו פייסבוק!". כלומר, בכל זאת יש לנו כיוון חיובי של התפתחות?

תשובתי: כן. אבל גם זה מנוהל על ידי האגו שלנו. יוצא, שאנחנו לא יכולים כך סתם לעשות טוב, שלא לדבר על ביצוע של המצווה העיקרית של אהבת הזולת. לכן האדם זקוק לכוח חיובי פנימי שיאזן אותו. הבעיה הזאת מורגשת בכולנו, כי אנחנו בעיקר מובלים רק על ידי הכוח השלילי. איפה אנחנו יכולים להשיג כוח חיובי כדי לנהל את עצמנו ואת העולם בהצלחה? זוהי הבעיה שניצבת היום לפני האנושות בצורה הבולטת ביותר.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 23.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest