למנוע את מכות הטבע

Laitman_2011-09-27_1321_w.jpg

שאלה: האם היחס של 1:99 ישתנה וכמות ה"נקודות שבלב" תגדל, או שאין בכך צורך והפרופורציה הזאת הינה אופטימלית?

תשובתי: התשובה היא פשוטה מאוד: איני יודע. זאת מכיוון שאנחנו עוברים תהליך שהמקובלים אף פעם לא עברו. עכשיו אנחנו, תחת השפעת הטבע, מתחילים לקיים את דרכה של האנושות המתוארת בספרי הקבלה כדרך ייסורים. עלינו להוסיף התכוונות עצמית משלנו למטרה.

ההאצה של הדרך הזאת תלויה בנו. יכול להיות שבהתאם לכך יבואו יותר אנשים וזמן המעבר לדרגה הבאה יצטמצם. לכן איני יכול לומר בוודאות כמה אנשים יבואו, כמה זמן זה ייקח או אילו תהליכים יקרו בדיוק. אנחנו לא עברנו את זה.

המקובלים כותבים בספריהם על מערכת העולמות העליונים, על המנגנון שמפעיל אותנו ומשפיע עלינו. אך אף אחד מהם לא היה מסוגל לכתוב מה יהיה האופן שבו אנחנו נגיב על זה, כיוון שכל דבר תלוי בחופש הבחירה שלנו, במאמצינו ועבודתנו.

את השלב הרביעי והאחרון של התפתחותנו שנקראת "אדם" – הרמה האנושית, אנחנו חייבים לעבור החל מהמאה ה-21 והלאה, על ידי ההתפתחות העצמאית והיגיעה. המקובלים לא היו מסוגלים לקחת את זה בחשבון, בשום צורה אף פעם. לכן הם תיארו רק את התהליכים שאנחנו נעבור אם לא נשתתף בתנועה בכלל.

כבר היום נראה לעין עד כמה ההשתתפות ההדדית שלנו, החיבור, הפצת חכמת הקבלה, תנועת ה"ערבות", מרככים את תמונת העולם, ואף על פי הסבל הגדול, העולם אינו יורד לפתרונות עקובים מדם.

ודרך אחרת היא דרך של מלחמות גרעיניות, השמדה המונית וסבל, זו דרך של שנים של רעב, ותבוסה על ידי מכות הטבע שמציף את היבשות במים ומזעזע את כולנו על ידי רעידות האדמה. זו דרך של סבל נוראי מתמשך, שמתיש אותנו.

אני מקווה שהדבר לא יתממש, ואנחנו נוכל לרכך את הדרך, לעשות אותה טובה. מצבנו היום דומה ללידה. תתארו לעצמכם, עד כמה התהליך הזה מורכב, אם אישה יולדת ללא שום עזרה, ועד כמה הלידה נוחה, מהירה ובטוחה לאמה ולילד אם היא מקבלת עזרה מגוונת. דווקא בלידה נכונה, טובה, מהירה וקלה של מצבנו החדש, אנחנו צריכים לעבוד.

מתוך שיחה מס' 14 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חשיבותם של המאמצים האישיים
ריכוך הדרך
עזרה שאף אחד לא יידע עליה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest