דף הבית / כללי / למי מיועד ספר הזוהר?

למי מיועד ספר הזוהר?

את ספר הזוהר קשה מאוד להסביר למתחילים. זה ספר נסתר, "סגור" לחלוטין. הטקסטים שלו נראים או ספרותיים או היסטוריים, לעיתים קרובות מפחידים, מיסטיים.

כאשר התחלתי ללמוד אצל רב"ש, הוצע לי ללמוד את המאמר "פתיחה לחכמת הקבלה" של בעל הסולם, שמהווה אחת ההקדמות לספר הזוהר. אבל במאמר כל השיטה, הטכניקה של העבודה הרוחנית שוכתבה באופן מדויק בשפה הקבלית, ולא בשפת הרֵגשות. אי אפשר להשתמש בספר הזוהר כספר לימוד, אלא רק כחומר ללימודים משלימים לאנשים שלומדים באופן רציני את חכמת הקבלה.

שאלה: אלו סודות מוסתרים בו?

תשובתי: אי אפשר לגלות לאדם את הסודות האלה, דבר לא יהיה מובן לו, מפני שאין לו השכל המתאים שצריך לחבר את מה שלא ניתן לחיבור. הפסיכולוגיה הנוכחית של כל אדם שלומד את חכמת הקבלה, היא רגילה יומיומית. עליו לעבוד על עצמו, עד שהאור יתחיל במקצת לשנותו, ובהתאם לזה הוא יתחיל לתפוס אחרת את החומר הנלמד.

שאלה: אז בשביל מה היה צריך לכתוב את ספר הזוהר?

תשובתי: כדי שיהיה לך מה ללמוד, לשנות ובמידת השינויים להרגיש, כיצד משתנה העולם, קודם הוא נדמה לך באופן חד-צדדי, ואילו עתה אתה רואה אותו אינטגרלי. אחר כך תתאר אותו לעצמך אחרת לגמרי, משלים באופן הדדי, משתנה באופן הדדי, כאחד כללי שלם. כל הדומם, צומח, חי ואנושי יתחיל להיתפס כמערכת אחת. אבל אז אתה תחייה בתוך זה. אתה לא תוכל לשנות משהו מבלי לשנות את כל השאר.

ספר הזוהר, הוא פירוש על חמישה חומשי תורה. ובתורה כתובה כל הדרך של האדם ושל כל האנושות מהתחלה ועד הסוף, ורק מי שמשתנה בהתאם לעלייה במדרגות רוחניות, משיג את מה שכתוב בהם.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest