דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למי אנחנו פונים?

למי אנחנו פונים?

שאלה: איך אפשר להסביר לאדם, שחוסר האיזון שלנו עם הטבע יכול להשפיע, נניח, על הביוספרה?

תשובתי: כל הבריאה זו מערכת אחת! העולם הוא גלובלי, כל המערכות הן מקושרות הדדית. בזה שאתה שואל איך כל אחד מאיתנו משפיע על ידי המחשבות השליליות שלו על האקולוגיה או גורם לצונאמי, אתה יורד לדרגה של האדם שאומר: "תסביר לי, למה הייתה רעידת אדמה באוקיינוס, למה הגיע גל וכיסה את כולם?". ודאי, שאנחנו לא יכולים להראות לו את זה.

באיזה אופן אפשר לגשת לאנשים כדי להסביר להם הכול? אני בעצמי גם כן נמצא בדילמה. לכן עדיף לגשת אליהם מצד אחר.

בהסתכלנו על החברה, אנחנו רואים איך היא מתחילה לסבול, איך מעמד הביניים הקודם נעלם בהדרגה בכך שיורד לדרגת המעמד הנמוך, והתחתון כבר נמצא מתחת לקו העוני. לאנשים האלה אנחנו פונים.

מה שמעניין אותם זה לא החומרים הגבוהים, אף על פי שהם יכולים להיות אנשים משכילים, אלא קיום נורמלי שקט ורגוע. החיים עד כדי כך מכים בהם, שהאגו מֵצֵר את שדה הראייה שלהם עד למצב המינימלי: "תן לנו…". אנחנו חדורי הערצה וכבוד כלפי אמריקה, בעוד ש – 43 מיליון אמריקאים מחכים רק לדבר אחד, לאכול ביום צלחת של מרק חם חינם ולקבל מקום לינה במעון. 43 מיליון! האדם צריך שבמעגל הקטן שלו הכול יהיה בסדר: לאכול, לישון, לעצום את העיניים ולא לראות שום דבר. אנשים שקרובים למצב הזה יותר רגישים ונוחים לקלוט את השיטה האינטגרלית שאותה אנחנו מביאים להם.

שאלה: אבל מביאים כבר בנוסח די פשטני?

תשובתי: למה? הם אנשים נורמליים שמבינים וכבר מרגישים על עצמם לאן הולכת האנושות. והיום יש הרבה אנשים כאלה! זה לא אנשים שנולדו אי שם במושבות (של האסירים לשעבר), שלא יצאו מהמערות או שירדו מההרים, אלה אנשים משכילים ורגילים.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 26.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תרגילים בסיסיים של הטבע
חזרה אל הטבע
ספר לימוד אודות ההרמוניה הפנימית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest