דף הבית / כלכלה / כסף / למה לדעתי אין יציאה מהמשבר

למה לדעתי אין יציאה מהמשבר

דעה (מ. חזין, Hazin, כלכלן): למה אני כל הזמן חוזר על עצמי? מפני שהרעיונות החדשים אינם צצים כל יום, ולכן נאלצים לחזור על ההשערות הבסיסיות, זה מאפשר לחדד את הניסוח ולהעלות על הדעת דוגמאות חדשות. למה אני לא מודיע איך לצאת מהמשבר? מפני שאי אפשר להימנע ממנו.

הגישה הבונה החיובית היא ההבנה של תוצאות המשבר וקבלת ההחלטות בהתאם אליהן. המודל המגדיר את ההתפתחות הכלכלית בכל העולם, כפי שלימד אדם סמיט, הגיע לסיומו ויכול להתקיים רק עוד זמן קצר תוך כדי המעבר למערכת החלוקה הסוציאליסטית.

· יחולו תהליכים לא כלכליים אלא סוציו-פוליטיים, מכיוון שההתדלדלות (הכספית) של האוכלוסייה תעורר שינויים חברתיים זריזים שלא ניתן לנהל על ידי האמצעים הכלכליים האיטיים מדי.

· כל עוד חסרה תדמית של המנגנונים המגדירים את התהליכים החברתיים, אי אפשר לתאר לעצמנו את מודל החברה שלאחר המשבר. יחד עם זאת, בלי זה לא ניתן לתאר את המודל הכלכלי לעתיד.

התייחסותי: מודל העתידי הוא פשוט:

כלכלת העולם כולה פועלת לשם אספקת צריכה שווה (ההכרחית) עבור אוכלוסיית העולם. כולם עובדים לשם השגת הרמה הזאת של התעשייה והחלוקה. הכלכלנים הם בין הראשונים שאמורים לעבור את החינוך האינטגרלי על מנת שיחברו את תוכנית הארגון החדש של הכלכלה העולמית שמכוונת לספק את רמת הצריכה הסבירה (מאוזנת).

כל שאר המשאבים (הזמן והמאמצים) יהיו מכוונים אך ורק להעלאת רמת החיבור של כל האנושות מעל כל ההבדלים לפי שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים. ראשית כל, פסיכולוגים, סוציולוגים, מורים ומחנכים צריכים לעבור את החינוך האינטגרלי מחדש על מנת שישתתפו בהחדרתו לכל האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
קדימה לקראת ניצחון הסוציאליזם?
הכלכלה בדרך ללא מוצא
שנת 2012 היא שנה קריטית לכלכלה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest