דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה חכמת הקבלה מהווה סוד עבורנו

למה חכמת הקבלה מהווה סוד עבורנו

בעל הסולם כותב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות": "בספרי הקבלה נכתבים ונדפסים רק טעמי תורה, שסודות אלו מצוה גדולה לגלותם, ומי שיודע לגלות ומגלה אותם, שכרו הרבה מאוד, אבל סתרי תורה אסור לגלותם, שבכל ספרי הקבלה שבכתב ושבדפוס, לא תצא אפילו זכר מהם".

וזה באמת כך, אבל בעצם אין שום סודות. עבורנו הכתבים הם בגדר "סוד", מפני שהם שייכים לדרגות השגה גבוהות, שבהן המוח שלנו עדיין לא יכול לעבוד. זו אינה אותה מערכת קואורדינטות, לא אותן דרגות, לא אותן מטריצות מדידה שבהן אנחנו קיימים היום. לכן, לא צריך לפחד מהקשיים. עלינו עוד להתפתח ולעלות מבחינה רוחנית כדי להיכנס למצבים שבהם נתחיל לגלות בעצמנו את מה שנקרא "סתרי תורה".

"סתרי התורה" מושגים על ידי שׂכל רוחני ולא על ידי השׂכל הנוכחי, שמלבד נושאים כמו חיבור, חיסור, כפל וחילוק לא יכול לעשות שום דבר.

השׂכל הרוחני, זה מצב שבו לא קיימים זמן, תנועה ומקום, ואילו המוח שמשרת את האגו, לא מתאים לזה. דרוש כאן מוח שעובד בתכונת השפעה, מחוץ לעצמו. אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו מצב כזה. זה לא מחשב-על, אלא פשוט מצבים שאינם קבילים בתפיסה הנוכחית שלנו.

הערה: בעל הסולם כותב ב"הקדמה לספר הזוהר", שאם נתאחד, נקרא את החלק הפנימי של התורה, אז הכול יהיה טוב, ואם לא אז יהיה רע. הוא מדבר על אפשרות של מלחמות עולם שלישית ורביעית. בעיקרון, היום גם כל העיתונאים כמעט, כותבים על כך.

תגובתי: מה אפשר לעשות? התדרדרנו ואיבדנו צלם אנוש. אנחנו מדברים על כך כבר שנים רבות והיום רבים מתחילים להסכים.

הערה: כלומר, אם פועלים בדרך טבעית אז יהיה רע, אבל אם לומדים את חכמת הקבלה, אז הכול יהיה טוב.

תגובתי: לא, לא ללמוד סתם, אלא ליישם. זהו הבדל גדול. אני יכול לפתוח ספר, לשכב על הספה ולחכות לזמנים שבעולם יהיה שגשוג. לא! חייבים ליישם את חכמת הקבלה ועוד מתוך ניסיון אישי, בקשר עם אחרים.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest