למה הבורא נסתר

שאלה: למה הבורא נסתר?

תשובתי: הבורא נסתר, בראש ובראשונה, כדי לתת לאדם בחירה חופשית. בורא, זה הכוח הכללי של הטבע שמניע אותנו, מושך קדימה, מנהל אותנו תמיד ובכל. עד כדי כך, שכל המילים שלנו גם הן מוכתבות על ידו. כל הרצונות והמחשבות של האדם, הלב והמוח שלו מופעלים על ידי הטבע. אם זה היה גלוי לנו, היינו רואים באופן ברור ביותר את הנהגת כל אחד מאיתנו על ידי הבורא, כל תא, כל גוף, כל אירוע שבתוכנו, כמו שנאמר: "אני ראשון ואני אחרון".

"אני ראשון" מסמל, שמלכתחילה כל המתרחש נובע ממנו, רק בידיעתו, בהפעלתו, ברצונו. אחר כך זה מתפשט בכל המערכת של הטבע, בדרגות דומם, צומח, חי ואדם. ואין אף תא, אף אטום, שהיו מסוגלים לעשות משהו באופן עצמאי.

לכן, אם גם ההתחלה, וגם האמצע והסוף של כל מיני פעולות, והסכום שלהן במיליארדי שינויי צורה אפשריים היו מגולים לבני האדם, אז באופן אוטומטי הם היו מאבדים את האפשרות לבחירה חופשית. הם לא היו יכולים לזוז, לעשות משהו כביכול באופן עצמאי, הם היו מגלים שהם וכל הטבע הם כמו צעצועים מכאניים מוחלטים.

לכן מלכתחילה הבורא נסתר מכל הטבע, כדי לתת לכל היצורים אפשרות לבחירה חופשית. למעשה אין בחירה חופשית, אבל האשליה קיימת אצל כל אחד מאתנו.

שאלה: מה עוד נסתר מאיתנו, חוץ מהבורא?

תשובתי: שום דבר. אין עוד מלבדו.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.11.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest