דף הבית / כללי / למה האנושות לא מכירה את מחשבת הבריאה?

למה האנושות לא מכירה את מחשבת הבריאה?

הערה: אם אדם לא קרא את כתבי רב"ש ובעל הסולם, הוא לא מכיר את מחשבת הבריאה. למרות שזה נראה מוזר, מפני שהאנושות התפתחה מאוד וערכה מחקרים רבים, אבל לזה היא לא הגיעה.

תשובתי: השׂכל האנושי אינו מוכן לזה. בני אדם מדברים על כך שהטבע הוא אחיד ומקושר באופן הדדי, אבל האדם אינו יכול להסתגל לזה, מפני שהוא עצמו לא כזה. האדם לא מקושר עם הטבע האינטגרלי, עם החברה, ולכן הוא לא יכול לעשות זאת. המוח שלנו לא אינטגרלי, הרגישות והתפיסה שלנו הם לא אינטגרליים.

מה שאופייני לאדם, זו התפיסה האגואיסטית, הקשר האגואיסטי עם שאר העולם: לקחת, לגנוב, לגרוף לעצמך. מכיוון שהאדם לא מקושר בצורה אינטגרלית עם העולם, הוא מנותק מהעולם וסגור בתוך עצמו. לכן קשה לו מאוד להבין, לחוש, להרגיש את המטרה המוחלטת, את הטבע האינטגרלי.

חכמת הקבלה מתחילה לפתח בנו בהדרגה תפיסת מציאות אינטגרלית. יתרה מכך, לפי חכמת הקבלה אתה רואה את המציאות שאתה בעצמך יוצר. כאן כבר יש התאמה בינה לבין הפסיכולוגיה המודרנית. אתה מתחיל לתפוס את עצמך כמקרֵן של המציאות: אתה יוצר את העולם, מצייר אותו.

כך שלמעשה המציאות בפני עצמה לא קיימת, היא כולה בתוכך. כלומר, עליך לשנות את עצמך באופן כלשהו, כדי לחקור אותה. יש אפשרות כזו, אבל עליך לפתח את עצמך, ולהפוך להיות אינטגרלי. אחר כך אתה מתחיל להשתמש בעצמך, לשמש כמכונה, כמעבדה, כלומר בכך שאתה משנה את התכונות שלך, אתה רואה כיצד המציאות שמורגשת על ידך משתנה.

אתה מצייר, יוצר אותה, אתה בורא של המציאות שלך, של החיים שלך. ואתה רואה, שכל בני האדם, הבהמות, העולם הצומח והדומם, כולל כל החלל, הם הקרנה של התכונות הפנימיות שלך, מרכיב הדומם, הצומח, החי והמדבר של בחינות א', ב', ג', ד' של האגו שלך.

אתה רואה עד כמה המציאות הזאת מתוקנת ושלמה, כלומר יש לך יכולת לראות האם היא משתפת פעולה באופן הדדי עם חלקים אחרים או לא.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest