דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / למה בעולם ישנם כל כך הרבה מדעים שונים?

למה בעולם ישנם כל כך הרבה מדעים שונים?

laitman_2009-08_0483-70.jpg

המדע מתבסס במחקרים שלו על החושים הגשמיים שלנו. אך אם אנחנו נשנה את התכונות הפנימיות שלנו ונצא מהמסגרת של חמשת החושים הרגילים שלנו, נוכל לראות עולם אחר, לחקור אותו ונגלה מדע אחר. לכן, חכמת הקבלה היא תוספת לכל שאר המדעים, הרי היא לוקחת בחשבון בדיוק מה אנחנו נראה ונרגיש אם נשנה את התכונות שלנו.

חכמת הקבלה מביאה את כל הבריאה לצורה אחידה, כמדע היא מבוססת על עיקרון פשוט אחד: רצון, חומר ואור, צורה המולבשת בחומר. אם נחקור ונלמד אותם, נבין את כל הטבע, את כל התופעות, כמו באופן פרטי, כך גם באופן כללי, כמו בעולם שלנו, כך גם בכל המדרגות של העולמות העליונים. בכל מקום פועל עיקרון אחד. חכמת הקבלה היא מדע אוניברסלי, ואם עוקבים אחריו תמיד ניתן לקבוע היכן אתה נמצא, ובאילו תופעות ותולדות אתה צופה.

בעזרתה אתה יכול לחקור גם עולמות מָקרו וגם עולמות מיקרו, בכך שיש ברשותך רק עקרון אחד: 10 ספירות שבתוכן אתה יכול להתעמק, בפרטים הקטנים ביותר, ואתה יכול ללמוד אותן גם בכללות, ובכל מקום יפעלו אותם החוקים! בעולם שלנו כל המדעים נבדלים זה מזה באופן מדהים: ביולוגיה, בוטניקה, אסטרונומיה, קשה לנו להעביר הקבלות ביניהם. אך אם אנחנו לוקחים בסיס יחיד: כלי ואור, אז יישאר חוק אחד. וההבדל הוא רק בעומק הרצון (בגודל העביות).

תמיד מתרחשות בו אותן התופעות, אך לפי העובי/הגסות של החומר, הם יהיו נבדלים. ולהציג לנו תופעות זהות במדעים המקבילים כמו פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה וכולי. מדעים על דרגות גשמיות שונות (2, 3, 4) הם ביולוגיה, זואולוגיה, גיאוגרפיה ועוד. אותן הצורות מתגלות בטבע הדומם, צומח וחי, בכל מקום התהליך זהה והאור מוטבע בחומר בצורה זהה, אך בגלל שוני החומר הצורה הזהה נתפסת על ידינו באופן שונה.

לכן חכמת הקבלה היא המדע האוניברסלי ביותר, וצריכים להרוס את הסטראוטיפים של הבורות, שאומרים שחכמת הקבלה איננה מדע, אלא מיסטיקה ומדיטציה המלאה בסודות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת ישראל בערך חכמת החיצוניים", 21.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כל החיים מתכוננים למלחמה
זרקו כבר את הקביים שלכם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest