דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה אנחנו שונאים?

למה אנחנו שונאים?

שאלה: מדענים מאוניברסיטת קולומביה, בחוקרם את מקורות השנאה הגיעו למסקנה, שאחת הסיבות לשנאה, זה פחד מדברים שאינם מובנים לאדם. השנאה מופעלת על ידי שני רגשות עיקריים: אהבה ותוקפנות. לדעתם של הפסיכולוגים, בני אדם שונאים באחרים, את מה שהם פוחדים ממנו בתוכם. מה זאת שנאה מנקודת המבט שלך?

תשובתי: שנאה, זה כל מה שלא מועיל לי ולא נוח לי. מצד שני, זו תכונה טובה, מפני שבעזרתה אני בודק מה עוד עליי לשנות בתוכי. כל העולם הוא למעשה הבורא שאליו אני צריך להתייחס באהבה חלוטה! אם אני מתייחס למשהו בשנאה, זה אומר, שאני לא מתוקן בתוכי. שנאה אמיתית מתגלה רק בדרך אל האהבה. אם אני הולך נכון לכיוון האהבה, אז אני מגלה את השנאה שלי כלפי משהו או כלפי מישהו ומובן לי מה צריך לתקן בתוכי כדי להשיג אהבה. מה שמתרחש עכשיו בעולם, מהווה ביטוי של שנאה גדולה מאוד של כולם כלפי כולם. זהו מוצא טבעי, פיצוץ של הטבע הפנימי שלנו, כאשר אנחנו לגמרי שונאים זה את זה. אולם, מתגלות רק התכונות השליליות שלנו מפני שאין לנו תכונות חיוביות, אנחנו רוצים רק לנצל זה את זה. האגו שלנו, הוא גורם לשנאה. ואילו עלינו החובה לתקן אותו לאהבה, דבר שממומש בעזרת איחוד וכוח הטוב המיוחד של הטבע, שאותו אנחנו מגלים.

שאלה: אותה שנאה שקיימת עכשיו בעולם, אינה מתגלה בדרך לאהבה, אלא מהווה שנאה כשלעצמה?

תשובתי: לא. בכל מקרה היא הופיעה בדרך אל האהבה, מאחר ואנחנו נמצאים בדרך לתיקון. זוהי רק תקופה של הכרת הרע. אנחנו מרגישים את הרע, אבל עדיין לא תופסים ולא מבינים את הסיבות שלו, התוצאות שלו ומה לעשות איתם. למעשה, הרע הוא אותו המנוף שבעזרתו אנחנו נהפוך הכול ונגיע לטוב. באותו רגע שבו נכיר את הרע, יתרחש המהפך. על כך מדברת חכמת הקבלה. היא מתארת, כיצד להשתמש בכל זה באופן מעשי..

לכן תבואו, תלמדו ותראו עולם אחר!

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest