דף הבית / למה אנחנו לא מרגישים את התלות ההדדית?

למה אנחנו לא מרגישים את התלות ההדדית?

שאלה: נגיף הקורונה שהתפשט, מראה עד כמה אנחנו מקושרים הדדית. איזה סיני אכל עטלף, לפחות כך אומרים, והיום כל יום מתים אלפי בני אדם, שליש מאוכלוסיית העולם יושבת בבית בבידוד. אם בעבר ידענו באופן תיאורטי על אפקט הפרפר, אז היום אנחנו רואים את זה באופן קונקרטי, למה אנחנו לא מרגישים תלות באנשים אחרים? 

תשובתי: מפני שאנחנו לא נמצאים בדרגה כזו של שיתוף פעולה הדדי, שקיימת בטבע הדומם, צומח וחי, אלא בדרגה גבוהה יותר של שיתוף פעולה הדדי. אבל אנחנו לא צריכים באופן טבעי להרגיש עד כמה אנחנו תלויים הדדית ברצונות ובתכונות שלנו. אנחנו צריכים לחקור ולגלות את זה בעצמנו. ובזה עוסקת חכמת הקבלה.

שאלה: כלומר לנו, לבני האדם, שבדרגת ההתפתחות הגבוהה ביותר, הטבע נותן בחירה חופשית להבין באופן עצמאי את כל התהליכים האלה, ולא להישאר תחת שליטת האינסטינקטים?

תשובתי: לא הייתי אומר שזה חופש. ניתן לנו חופש מאוד יחסי וצר, כדי שניווכח שאנחנו בעצמנו צריכים לגלות שיתוף פעולה הדדי נכון בינינו ובין הטבע הדומם, הצומח והחי. זה לא חופש מוחלט, תעשה מה שאתה רוצה. לא. זה חופש רק כדי להבין, להכיר, לגלות, לחקור, לסגל לעצמנו את התלות המלאה שלנו בכל דרגות הטבע ולהשתלב בהם באופן אורגני.

מתוך תוכנית טלוויזיה "העידן שלאחר נגיף הקורונה", 02.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest