דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד להיות בוגר

ללמוד להיות בוגר

שאלה: אם האור הוא התענוג המושלם והמוחלט, אז אני מאד מעוניין להכיר אותו מקרוב. כיצד עושים זאת? יתכן שהוא הזמין אותי אליו אך לא שמתי לב…

תשובתי: עליך להחליט במה אתה בוחר: באור או בתענוג שהוא נותן. אם אתה בוחר בתענוג, לא יצא לך כלום. רק בהתחלה האור מגדל אותך בעזרת התענוג כדי שתגדל ותהיה בוגר. כפי שאנחנו מגדלים ילדים בחיינו, הם מקבלים הכול מוכן וכך מתפתחים עד שמגיעים לגיל הבגרות, וכאן אומרים להם: עצור, מכאן והלאה אתה כבר בוגר. הוא יכול לצעוק שהוא רוצה להישאר ילד ולהמשיך לקבל ממתקים, אך דבר לא יעזור. אם גדלת, עליך להתגייס לצבא ולעבוד, עליך להיות בוגר.

מה זה להיות בוגר? – לאדם בוגר אסור לרוץ אחרי התענוגים, עליו להשתוקק להשפעה! אתה חי בין האנשים וחייב להשפיע לאחרים, ללכת לעבודה, להביא תועלת לאחרים, אז תהיה לך זכות קיום.

אותו הדבר גם ברוחניות! בן אדם בוגר לא רץ כדי לקבל תענוג, אלא הוא משתוקק להגיע למטרה גדולה ונעלה בחייו. להיות בוגר משמע, להיות משפיע, לפעול לא בשביל התענוגים אלא בשביל מקור התענוג. נאמנות כזו דורש מאיתנו האור. במקרה זה אנחנו יוצרים קשר עם האור עצמו ולא רק עם מה שאנחנו מקבלים ממנו.

לכן, אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה חדשה, האור מפסיק לספק לנו תענוגים בקנה מידה כללי, לעולם כולו. הוא מפסיק להבטיח לנו ציפיות לדברים נעימים, ואנחנו כבר לא רצים בציפייה לקבלת תענוג מתקרב כלשהו. שום דבר כבר לא מושך אותנו מלפנים. עתה אין ברירה, נצטרך לעבור לתפיסה חדשה, לרדוף לא אחר התענוג אלא אחר מקור התענוג. אם לא נרצה, יהיה יותר גרוע, האור בכל זאת יאלץ אותנו לעשות זאת על ידי חסימת האפשרות ליהנות. אז נתחיל לשאול "מדוע זה קורה? מהי מטרת החיים שלי? מדוע לפתע נעלם התענוג? מה לעשות?!" אתה כבר מתחיל לשאול לא בקשר לתענוג אלא בקשר למקור שלו "מדוע התענוג הפסיק? מה קרה למקור שלו? מאיפה הוא הגיע?", כך אנחנו מתקדמים.

כל עוד אנחנו מקבלים תענוג, איננו שואלים שום דבר. אך אם אתה לא מקבל תענוג בהווה וגם לא מצפה לו בעתיד – כאן הבעיה. אתה מתחיל לחפש מאיפה הוא צריך להגיע?! מדוע לא הגיע, מה קרה שם? כאן מסתבר שאם אתה רוצה ליהנות, עליך להתקרב למקור התענוג, ולהתקרב משמע, לשנות את הרצונות למשפיעים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 30.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לאהוב את האור?
שלעולם לא ניפרד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest